باهنر در آغاز جلسه علنی امروز مجلس

پیکر مرحوم آقایی بعد از جلسه امروز از مقابل تالار آفتاب مجلس تشییع می‌شود

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت درگذشت مادر حجت‌الاسلام ابوترابی و علی اکبر آقایی نماینده مردم سلماس گفت: پیکر مرحوم آقایی بعد از جلسه علنی امروز مجلس از مقابل تالار آفتاب مجلس شورای اسلامی تشییع می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۹۹۸۷
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس (23 فروردین 94) با اشاره به درگذشت نماینده مردم سلماس گفت: مرحوم آقایی پیش از آنکه مسئولیت سنگین نمایندگی مردم را برعهده داشته باشد سمت‌های مدیرکل حقوقی و ارزیابی وزارت راه، کارشناس مسئول در نهاد ریایست جمهوری و معاونت‌های اداری، مالی،‌ حقوقی، بودجه و امور مجلس وزارت راه فعال بود و قبل از اینکه به مجلس بیاید عضو خانه ملت به شمار می‌رفت و در این سمت‌ها به خدمت مشغول بود.

وی افزود: مرحوم آقایی در دوره ششم از حوزه انتخابی سلماس وارد مجلس شد و تا پایان عمر خود و در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم از همان حوزه انتخابی فعالیت کرد. مرحوم آقایی در دوره فعالیت خود عموما عضو کمیسیون عمران بود و در مسئولیت‌های ریاست و نایب‌رئیسی کمیسیون به فعالیت می‌پرداخت و ریاست گروه‌های دوستی ایران و کشورهای سودان، پاکستان بالاخص ترکیه را بر عهده داشت و نقش ممتازی در فعال کردن دیپلماسی عمومی در عرصه روابط بین‌الملل ایفا می‌کرد و در کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه نیز بود و ریاست نمایندگان شمال غرب کشور را نیز برعهده داشت.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مرحوم آقایی در کنار فعالیت‌های حرفه‌ای دارای سوابق مبارزاتی و انقلابی نیز بود و با حضور در جبهه به تعهدات دینی و ملی خود در دفاع از کشور عمل کرد و همزمان با فعالیت‌های شغلی، حرفه‌ای تحصیلات خود را نیز تکمیل کرد و علاوه بر کارشناسی در رشته مهندسی در رشته‌های حقوق و مدیریت هم تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان رساند و تالیفات زیادی را در حوزه‌های مهندسی، حقوق مهندسی، حقوق بین‌الملل داشت که از جمله آن می‌توان به اثر وی در مورد آثار جنگ و معاهدات بین‌المللی یا مهاجرت‌های بی‌رویه و روش‌های جلوگیری از آن جمع‌آوری قوانین مرتبط با راه و شهرسازی و ارزیابی خسارت وارده به راه‌سازی‌ها اشاره کرد.

باهنر خاطرنشان کرد: مرحوم آقایی ضمن اینکه در خدمت به مردم حریص بود تلاش می‌کرد تا منافع ملی را فدای مسائل منطقه‌ای نکند و با تخصص و تجربه و تعهدی که داشت تلاش می‌کرد که منافع ملی و منطقه‌ای را همسو کند و در دفاع از موکلین خود همواره کوشا و جدی بود.

وی افزود: نماینده مردم سلماس از عنفوان جوانی در گروه اقتصادی حزب جمهوری اسلامی عضویت داشت که از دوره‌های به یاد ماندنی حیات وی به شمار می‌رود و در نهایت هم پس تحمل یک سال بیماری در روز پنجشنبه 20 فروردین 94 چشم از جهان فرو بست که برای وی علو درجات را آرزومندیم و امیدواریم که با ارواح مطهره صدیقین، صالحین و شهدا محشور باشد و از طرف خود و همه همکاران به خانواده وی و مردم حوزه انتخابی سلماس و مردم استان آذربایجان غربی و مجمع نمایندگان استان این ضایعه را تسلیت می‌گویم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از جلسه علنی امروز مجلس پیکر مرحوم علی اکبر آقایی از جلوی تالار آفتاب مجلس شورای اسلامی تشییع و برای خاکسپاری به سلماس منتقل خواهد شد.

باهنر همچنین با اشاره به درگذشت مادر حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد (نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی) اظهار داشت: این مصیبت را خدمت آقای ابوترابی و بیت ایشان تسلیت عرض می‌کنم. آن مرحوم از مکارم اخلاقی خاصی برخوردار بود و حضرت امام (ره) ارادت خاصی به وی داشت.

وی افزود: فرزند بزرگ آن مرحوم یعنی سید علی ا کبر ابوترابی فرد چه در دوران مبارزه و چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران افتخارآمیز اسارت سردمدار صبر و مقاومت و معلم عملی برای تمامی آزادگان دفاع مقدس بود که رفتارهای ویژه اخلاقی وی نقل مجلس بسیاری از ایثارگران و آزادگان است و مراد بصیری برای نسل انقلاب و نسل‌های بعد بوده و خواهد بود.

فرزند دیگر آن مرحوم سید محمدحسن ابوترابی‌فرد معرف حضور همه نمایندگان هست و نیازی به تعریف این جانب ندارد و فرزند دیگر وی سید محمد نیز از فعالان دوران پیروزی انقلاب و بعد از انقلاب بوده و هست و مرحوم سید عباس ابوترابی همسر آن مرحوم نیز آغازگر انقلاب اسلامی، انقلاب و تظاهرات بر علیه رژیم طاغوت در قزوین بوده است که منجر به بازداشت و زندان رفتن وی شد.

باهنر خاطرنشان کرد: مرحومه قزوینی در همه این دوره‌ها مانند کوهی استوار در برابر ناملایمات می‌ایستاد و نقل است در تمامی این مدت نه تنها مانع از انجام وظیفه همسر و فرزندانش نمی‌شد بلکه عملا مشوق آنها در انجام وظایف انقلابی و دینی بود.

وی افزود: مصائب پشت سر همی که برای آن مرحومه افتاد آزمون‌های بزرگی بود که در همه آنها پیروز و سربلند بیرون آمد و بالاخره بعد از 40 روز بستری بودن در ICU در روز ولادت حضرت زهرا (س) دعوت حق را لبیک گفت و من از طرف خود و همکاران این مصیبت را به حجت‌الاسلام ابوترابی و سایر بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و آرزومندی روح آن مرحوم با فاطمه زهرا (س) محشور شود.

ارسال نظرات