خبرهای داغ:

استراتژی جدید آمریکا جنگ‌های درون تمدنی است

کد خبر: ۸۵۱۰۰۰۱
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
 حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، با اشاره به گستردگی ابعاد تجاوز نظامی رژیم آل سعود به یمن، اظهار داشت: این تجاوز نظامی چند هدف کلی و محوری داشت که از این میان می شود به نگرانی آل سعود از مردمی شدن انقلاب یمن و انتشار آن به کشورهای همسایه اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درگیر کردن کشورهای اسلامی به جنگ های درون تمدنی را یکی دیگر از اهداف حمله به یمن دانست و اضافه کرد: رژیم آل سعود با اینکه می دانست ایران هیچ دخالتی در مسائل یمن ندارد اما از مداخله ایران وحشت داشت و می توان گفت که این نیز یکی دیگر از عوامل تشکیل ائتلاف عربی ضد یمن بود؛ عربستان می خواهد با دگرگون کردن اوضاع یمن زمان را به گذشته بازگرداند و راه را برای بازگشت منصورهادی به ریاست جمهوری یمن هموار کند، در این صورت رژیم آل سعود بر کل یمن تسلط خواهد یافت.

وی با اشاره به نقش آمریکا در حوادث منطقه، تصریح کرد: آمریکا تا سال 2005 میلادی استراتژی جنگ تمدن ها را پیش گرفته بود و جنگ هایی در بالکان، افغانستان و عراق صورت گرفت در همین مجموعه گنجانده می شوند؛ آمریکا در این استراتژی خود با نیروهای نظامی خود به خاک این کشورهای حمله ور می شد تا به منابع این کشورها دست یابد که البته در تمامی این جنگ ها پس از چند سال با شرمساری و ضرر فراوان نیروهای خود را از کشورهای هدف خارج می کرد.

حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: آمریکا پس از سال 2005 استراتژی خود را به جنگ های درون تمدنی تغییر داد که در این استراتژی کشورهای حامی غرب به نیابت از آمریکا و هم پیمانانش به کشورهای هدف حمله ور می شوند.

وی با بیان اینکه کشورهای عضو ائتلاف ضد یمن به نیابت از آمریکا به یمن حمله ور شده اند، افزود: آمریکا فهمیده است که در این استراتژی علاوه بر اینکه حساسیت های مردم خود نسبت به جنگ را کاهش می دهد، می تواند تنها با حمایت های تسلیحاتی و مالی به اهداف شوم خود دست یابد و علاوه بر اینها می تواند با ایجاد نفاق و چنددستگی در جهان اسلام راه را برای تحقق اهداف دیگر خود هموار سازد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در خصوص نقش کشورهای اسلامی در موضوع یمن، گفت: ما از برخی کشورها مثل عربستان، قطر و امارات که از طرف آمریکا برای تجاوز به یمن مأمور شده اند انتظاری نداریم اما از کشورهایی همچون پاکستان، سودان و مصر متعجب هستیم که چرا در برابر این رفتار وحشیانه ساکت نشسته اند.

وی تأکید کرد: امروز سرمایه های دو کشور اسلامی در حال از بین رفتن است و در واقع این بیت المال است که در میدان آمریکا نابود می شود؛ ملت های مسلمان باید بدانند که از این درگیری ها تنها آمریکا سود خواهد برد.

حجت الاسلام سعیدی در پایان با بیان اینکه سرمایه های مسلمانان باید علیه استکبار جهانی استفاده شود، افزود: ملت های مسلمان باید هر چه زودتر دست بکار شوند تا جنایات رژیم آل سعود در یمن به پایان برسد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها