انبارلویی

به مذاکره کنندگان خود اعتماد داریم

عضو شورای مرکزی موتلفه با بیان اینکه در مذاکرات هسته ای هنوز چیز الزام آوری پذیرفته نشده است گفت: ذوق زدگی عده‌ای پس از بیانیه لوزان، گفتگوهای آتی تیم مذاکره کننده را دچار آسیب خواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۱۰۱۰۸
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدکاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی موتلفه  با بیان اینکه امروز در یک نبرد دیپلماتیک با قدرت های جهان به سر می‌بریم، اظهار کرد: کسانی که از سوی ایران به این نبرد اعزام شدند، دیپلمات های کارکشته و باسابقه جمهوری اسلامی هستند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مورد اعتماد ملت هستند.

وی افزود: این نبرد دیپلماتیک باید نمادی از اتحاد داخلی کشور باشد.

انبارلویی ادامه داد: علی رغم اینکه در آن سوی مذاکرات آمریکایی ها و اروپایی ها موضعی واحد ندارند و چین و روسیه نیز مواضع متفاوتی نسبت به غربی ها دارند، ما باید در این سوی مذاکره نظری واحد با دیدگاه حقوقی و حقیقی مشخصی اعلام موضع کنیم.

عضو شورای مرکزی موتلفه با تاکید بر اینکه ما تا اینجای گفتگوها نشان دادیم که در ارائه دیدگاه های خود صادق هستیم، خاطر نشان کرد: اما آنطرف مذاکرات به دلیل اینکه منافع متعددی دارند، دیدگاه های متفاوتی ارائه داده اند.

وی تصریح کرد: در مجموع می توان گفت اینکه قدرت های جهانی در مقابل ملت ایران زانو زدند، معلوم می شود مشت ما در گفتگوها پر است چیزی که آنها را ملزم می کند با ملت ایران به گفتگو بنشینند قدرت فزاینده جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف است.

انبارلویی با بیان اینکه پایه های حقوقی قطعنامه های سازمان ملل و همچنین نظر کنگره آمریکا و کاخ سفید این بود که ایران حق غنی سازی ندارد، گفت: امروز آنها این حق را پذیرفته اند، اما هم در توافق ژنو و هم در بیانیه لوزان علاوه بر اینکه به این حق اذعان کرده اند، اما حاضر نیستند این حق را برای ملت ایران اعتراف کنند.

عضو شورای مرکزی موتلفه اضافه کرد: ما امروز دغدغه این را داریم که طرف های غربی ممکن است هر توافقی که با ما انجام می دهند را نقض کنند و لذا بی اعتمادی نسبت به آنها برای ما اثبات شده است ولی ما به سمتی می رویم که سه ماه آینده یک متن حقوقی را امضا کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص مذاکرات هسته ای اظهار کرد: صحبت های مقام معظم رهبری و دولت نشان می دهد که ما عزم یک توافق خوب را داریم ولی آیا آنها عزمی برای یک توافق خوب را دارند یا در پی خدعه و نیرنگ هستند.

انبارلویی تاکید کرد: مقام معظم رهبری صریحا فرمودند که اگر آنها به سمت فریبکاری بروند ما تردیدی در آن نداریم که توافقی که مصالح ملی ما را تامین نکند را امضا نکنیم. هم رئیس جمهور و هم رهبر م عظم انقلاب تاکید کردند که تحریم‌ها باید در روز توافق برداشته شود، در حالی که آمریکایی ها می گویند که لغو تحریم ها مرحله به مرحله خواهد بود.

عضو شورای مرکزی موتلفه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند در مذاکرات هنوز اتفاقی نیفتاده، زیرا چیز الزام آوری پذیرفته نشده است، گفت: کسانی که جشن و پایکوبی پس از صدور بیانیه لوزان راه انداخته اند، نوعی ذوق‌زدگی از خود نشان داده اند که در گفتگوهای بعدی تیم مذاکره کننده ما این اتفاق آسیب آور است.

وی با بیان اینکه ما در موضوع بیانیه لوزان به حرف وزیر امور خارجه اعتماد داریم، تصریح کرد: در این مورد منتقدین حرف های اساسی زدند و در رسانه ها و صدا و سیما هم مطرح شد و رهبر معظم انقلاب هم در فرمایشات اخیر خود فرمودند که دولتمردان باید منتقدین را در این خصوص قانع کنند؛ چراکه منتقدین حرف های جدی دارند که مذاکره کنندگان در مدت باقی مانده از مذاکرات و برای رسیدن به توافق مکتوب می توانند این دیدگاه ها را لحاظ کنند.

انبارلویی با اشاره به انتقاد برخی منتقدین به پذیرش پروتکل الحاقی خاطر نشان کرد: امروز مجلس برای عدم پذیرش پروتکل مصوبه دارد در صورتی که در بیانیه لوزان آمده است که ما به طور داوطلبانه پروتکل الحاقی را می پذیریم، اما این منع قانونی دارد و منتقدین هم در این خصوص ایراد گرفتند.

عضو شورای مرکزی موتلفه تاکید کرد: در جزئیات بیانیه مطالبی است که تا مکتوب نشود، فعلا نفیا و اثباتا نمی توان در خصوص آن صحبت کرد.


منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظرات