پروفسور اکبرزاده خیاوی:

نور علم در سایه ایمان و بندگی خدا ساطع می‌شود

دانشمند بیوشیمی کشور با بیان اینکه نور علم در سایه ایمان و بندگی خدا ساطع می‌شود، گفت: عالمی که ایمان نداشته باشد، به علم دست نمی‌یابد.
کد خبر: ۸۵۱۰۲۴۳
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،پروفسور عظیم اکبرزاده خیاوی، دانشمند انستیتو پاستور ایران، دیروز 22 فروردین‌ماه در نشست با شرکت‌های دانش بنیان و استعدادهای برتر بنیاد نخبگان استان اردبیل با بیان اینکه نور علم در سایه ایمان و بندگی خدا ساطع می‌شود، موفقیت‌های خود را مدیون فرهنگ قرآنی دانست و افزود: عالمی که ایمان نداشته باشد، به علم دست نمی‌یابد.

وی تصریح کرد: استادان دانشگاه نباید خارج از محدوده قرآن کریم تدریس کنند چرا که اسرار و علم کائنات در دل آیه‌های این کتاب الهی نهفته است.

این چهره قرآنی کشور که متولد شهرستان مشکین‌شهر است، از اردبیل به عنوان مرکز الهی‌یون ایران و جهان یاد کرد و گفت: کسی که می‌خواهد به درجات علمی برسد و در دنیا و آخرت سعادتمند شود، باید نگاه کنکاش‌گرانه‌ای به زندگی داشته باشد، امانتدار باشد، به کشور خود خالصانه خدمت کند، در آیات قرآن کریم تدبر کرده و به آموزه‌های اسلامی عمل کند.

استاد اکبرزاده خیاوی با بیان اینکه «کاش قرآن کریم را به اندازه نانو درک می‌کردم» ادامه داد: قرآن حبل‌المتین است وهر کس با قرآن پیش برود، به حبل‌المتین نزدیک می‌شود.

در ادامه حسین شایقی، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل نیز به برخی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی پروفسور اکبرزاده خیاوی اشاره کرد و گفت: پروفسور اکبرزاده متولد مشکین‌شهر و از چهره‌های افتخارآفرین و ماندگار کشور در عرصه علم  وفناوری و قرآن است.

وی افزود: پروفسور اکبرزاده مولف 25 جلدی دایرۀالمعارف ملی نانوفناوری بوده و در انجمن بیوشیمی بالینی آمریکا، کمیته سیاست‌گذاری علوم دارویی وزارت بهداشت و درمان، کمیته اولیه مواد دارویی کشور و شبکه‌های کاربردی نانوفناوری نهاد ریاست جمهوری عضویت دارد.

ارسال نظرات