حجت‌الاسلام پیروزمند:

یمن عرصه تناقض در گفتار و رفتار مدعیان لیبرال‌ ـ دموکراسی است

قائم‌مقام فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: برای مقابله با حملات مدعیان لیبرال ـ دموکراسی به یمن، علمای دنیای اسلام باید افشاگری کرده و فشار روانی بر مهاجمان را زیاد کنند تا آن‌ها نتوانند به این رویه ادامه دهند.
کد خبر: ۸۵۱۰۳۲۵
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام علیرضا پیروزمند قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی قم در اعتراض به وضعیتی که این روزها در یمن از سوی کشورهای مدعی دموکراسی رخ داده است  گفت: به نظر می‌رسد وقایعی که در سالیان اخیر در حال اتفاق است که نمونه آن را در فلسطین، لبنان، عراق، افغانستان، مصر و ... مشاهده کردیم و اکنون امتداد آن را در یمن مشاهده می‌کنیم، همه گویای یک واقعیت مهم تاریخی هستند و آن واقعیت این است که جبهه استکبار که خود را در قالب تفکر لیبرال دموکراسی تئوریزه کرده و در دنیا خود را موجه جلوه می‌دهد، به مرحله‌ای رسیده که مجبور شده است از لاک عوام‌فریبی خارج شده و چهره کریه و زشت خود را نمایان کند.

وی در ادامه یادآور شد: مستکبران به مرحله‌ای رسیدند که تناقض در گفتار و رفتارشان اجتناب‌ناپذیر شده و این مسئله سرعت اضمحلال نظام استکباری و جهانی‌سازی آن را از نوع غربی افزایش بخشیده است، این مسئله یکی از عوامل مهمی است که نظام استکباری را به واقعیت جبهه انقلابی رسانده و این واقعیت با الهام از تفکر و الگوی انقلاب اسلامی در منطقه شکل گرفته، بدون اینکه به حضور مستقیم ایران اسلامی و صرف هزینه‌ها و لشکرکشی‌های سرسام‌آور و نجومی -مشابه آمریکا و ایادی آن- نیاز باشد. امروز، این مصادره الگوی انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است و آثار خود را یکی پس از دیگری بر جای می‌گذارد.

*جبهه جدید فکری و سیاسی در مقابل نظام استکبار

وی علت قابلیت مصادره شدن این الگو را این نکته دانست که ایران اسلامی با همت مردم و رهبری قدرتمندش توانسته براساس آرمان‌های خود پایمردی کند و بیش از سه دهه با همه فشارها، متفاوت با الگوی تحمیلی دنیای غرب به بقای خود ادامه دهد.

قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی قم افزود: بنابراین این مقاومت باعث شد که یک الگوی عملی -هر چند ادعا نمی‌کنیم این الگو کامل است اما همان مقدار از ظرفیت انقلاب اسلامی که توانسته جلوه عینی به خود بگیرد- وجود داشته باشد و این امکان را فراهم کند که حداقل ظرفیت تحرک اجتماعی در جبهه اسلامی و انقلابی پدید بیاید.

پیروزمند اظهار داشت: همه این اتفاقات نوید می‌دهد که نخست جبهه جدیدی در جبهه فکری و دوم جبهه جدید سیاسی در مقابل نظام استکباری قرار گرفته است و توانسته خودنمایی کند و اثربخش باشد و همینطور توانسته در بخش‌هایی، نظام استکباری را به عقب‌نشینی وا دارد و در یک مراحلی از پیشروی آنها جلوگیری کند.

*تناقض در گفتار و رفتار نظام استکباری

وی در تحلیل واقعه یمن اظهار داشت: به طور خلاصه عرض کنم این که یک کشور اسلامی در مقابل کشور دیگری لشکرکشی بکند به عنوان اینکه به طور مثال از اختیار من خارج شده و مردم می‌خواهند به گونه‌ای دیگر و تحت زعامت خود تصمیم بگیرند برای اینکه چگونه زندگی کنند، باید آماج حملات سیاسی و نظامی و محدودیت‌های اقتصادی قرار بگیرند ، نشان دهنده همان تناقض در گفتار و رفتاری است که عرض کردم نظام استکباری مجبور شده بود به آن تن بدهد.

پیروزمند در پاسخ به این سؤال که اگر مشابه این اتفاق به طور مثال برای عربستان رخ می‌داد و کشور دیگری اعم از اسلامی و غیر اسلامی به عربستان حمله می‌کرد دولت‌های غربی چه واکنشی نشان می‌دادند، توضیح داد: دقیقاً این واکنش معکوس آن چیزی می‌شد که در قبال یمن رخ داده است؛ اگر به عربستان حمله می‌شد غرب به عنوان کشور متحد او همه ابزارهای قانونی، رسانه‌ای و اقتصادی خود را به میدان می‌آورد برای اینکه طرف مهاجم را محکوم و از میدان خارج کند. اما الان به این دلیل که این حرکت توسط یکی از ایادی آمریکا در جهت منافع آنها اتفاق افتاده، نادیده گرفته شده است و این حمله یک حرکت موجه قلمداد شده که دولت‌های غربی و برخی کشورهای اسلامی با صراحت و حمایت علنی یا حتی سکوت خود آن را مشروع جلوه دادند.

*نقض آشکار دموکراسی و حقوق بشر

وی در ادامه افزود: بنابراین این اتفاق چیزی نیست مگر یک نقض آشکار و بیّن دموکراسی برای نادیده‌گرفتن رأی اکثریت ملتی که می‌خواهند آزادگی داشته باشند، براساس منافع خود رفتار کنند و منابعشان مورد چپاول قدرت‌ها قرار نگیرد بنابراین آگاهی مردم عاملی برای واکنش دول غربی به آنها شد.

پیروزمند با تأکید بر اینکه آمریکا پس از تجربه تلخ افغانستان و عراق، حضور غیرمستقیم در خاورمیانه را اتخاذ کرده است، اظهار داشت: آمریکا در یمن سیاست خویش را تغییر داده و از توان انسانی و سرمایه دیگر کشورها علیه یکدیگر استفاده می‌کند و این بسیار جای تأسف و نگرانی دارد که چقدر باید شعور برخی دولتمردان اسلامی پایین باشد که به این راحتی بازی بخورند و حتی تصور کنند که بقای آنها از این طریق تأمین و تضمین می‌شود!

وی در پایان اظهار داشت: به اعتقاد بنده باید افشاگری کرد و حداقل هزینه سیاسی بلکه تا حد امکان اقتصادی و سایر هزینه‌های این کار را برای دول مهاجم سنگین کرد طبیعتاً وقتی علمای دنیای اسلام علیه این حرکت ضد اسلامی، ضد قانونی و دینی یکپارچه شوند، حتما مهاجمان تحت فشار روانی قرار می‌گیرند و در طولانی مدت نمی‌توانند به این رویه خود ادامه دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار