انتشارات صهبا در نظر دارد تا چاپ‌های جدید از آثار پرمخاطب خود را در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب عرضه کند. چاپ‌های دوم از «مسیح در شب قدر» و چاپ چهل و پنجم از «انسان ۲۵۰ ساله» از جمله این برنامه‌ها است.
کد خبر: ۸۵۱۰۴۲۱
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، انتشارات صهبا در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با چاپ جدیدی از عناوین خود حضور دارد که از جمله این موارد می‌توان به عرضه چاپ دوم از کتاب «مسیح در شب قدر» اشاره کرد. این اثر دومین کتاب از مجموعه «خورشید در مهبط ملائکة الله»، روایتی از حضور مقام معظم رهبری در منازل خانواده‌‎های شهدا است. در این کتاب، حضور حضرت آقا در منازل شهدای مسیحی کشورمان، در بیست‌وسه بخش روایت شده است.

رهبر معظم انقلاب با توجه به اهمیت و ارزش بالای خانواده‌های شهدا و لزوم احترام و توجه ویژه نسبت به آنها، از همان ابتدای جنگ، عنایت خاصی به این خانواده‌ها داشتند. و از سال شصت‌وسه، برنامۀ مرتب خودشان را برای حضور در منازل شهدا و ابراز محبت و توجه و گفت‌وگوی رو در رو و صمیمانه با خانواده‌های شهدا، شروع می‌کنند. برنامه‌ای که هنوز هم ادامه دارد و جزو سنت‌های حسنه‌ای است که توسط معظم‌له ایجاد شده.

از جذاب‌ترین دیدارهای معظم‌ٌله با خانواده‌های شهدا، موارد مربوط به شهدای مسیحی است. رهبر معظم انقلاب از همان سال شصت‌وسه، در ایام عید مسیحیان و میلاد حضرت مسیح، مهمان خانواده‌های شهدای مسیحی می‌شوند.

همچنین عرضه چاپ چهل و پنجم از کتاب «انسان 250 ساله» از دیگر برنامه‌های این انتشارات است. این اثر از زمان انتشار تاکنون پرمخاطب‌ترین عنوان از انتشارات صهبا بوده است که تاکنون به زبان‌های انگلیسی، فرانسه و عربی هم ترجمه شده است. «انسان 250 ساله» شامل سخنرانی ها و مطالب دستنویس مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی ـ مبارزاتی ائمه(ع)، از پیش از انقلاب تا سال 1389 است. این اثر طی ماه‌های اخیر پرفروش‌ترین کتاب از انتشارات صهبا بوده به طوری که فروش این اثر در شش‌ماه نخست سال به 140 هزار نسخه رسیده است.

عنوان این کتاب عیناً برگرفته از کلام منور مقام معظم رهبری است و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه(ع) است. علت این نامگذاری بر روی زندگی ائمه(ع)، در مقدمه کتاب به تفصیل از بیانات ایشان آورده شده است.

این کتاب شامل 17 فصل است که نحوه چینش عناوین فصل‌ها، به صورت ترتیب تاریخی زندگی ائمه(ع)، از دوران پیامبر اعظم(ص) تا دوره امام جواد، امام هادی و امام عسکری(ع) است که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام بزرگوار در یک فصل ارائه شده است. در خلال متن، آیات و روایات متعددی مشاهده می‌شود که عبارات عربی آنها توسط مقام معظم رهبری آورده شده است؛ به نظر می‌رسد در پس تأکیدی که تعمّداً از سوی معظم‌له در بیان عبارات عربی ـ با توجه به زمان محدود یک جلسه سخنرانی ‌ـ مشاهده می‌شود، مقصودی ارزشمند نهفته است و آن اهتمام بیشترِ مخاطبان بر اُنس با زبان فصیح و بلیغ عربی است. آشنایی هر چه بیشتر با این زبان، منجر به بهره‌مندی کامل‌تری از هدایت قرآن کریم و روایات معصومین(ع)خواهد شد.

«گفتار قیام حسینی»، «گفتار فشرده‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی»، «ترجمه تفصیلی آیت‌الکرسی»، «گفتار جریان روشنفکری اسلامی در ایران»، «گفتار شهید مطهری، احیاگر تفکر اسلام»، «گفتار آرزوی شهادت» و «گفتار عصر انقلاب اسلامی» عناوین درس‌گفتارهایی است که از سوی این انتشارات در ایام برپایی نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

ارائه کتاب‌های «خانواده»، «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»، «دغدغه‌های فرهنگی» و «قرارگاه‌های فرهنگی» از دیگر برنامه‌های این انتشارات در ایام برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.
ارسال نظرات