معاون سیاسی استانداری تهران با اشاره به درخواست برخی از تشکل های دانشجویی برای تجمع در مقابل سفارت عربستان گفت: استانداری تهران در این گونه امور تابع سیاست‌های کلی کشور بوده و ارائه مجوز قانونی برای گسترش تنش‌ها منطقی نیست زیرا دولت نسبت به این موضوع حساسیت کافی از خود نشان داده و در صدد پیگیری جدی ماجراست.
کد خبر: ۸۵۱۰۴۶۳
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهاب‌الدین چاوشی معاون استانداری تهران ، درباره درخواست مجوز بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و دانشگاه امام صادق برای تجمع در مقابل سفارت عربستان اظهار داشت: استانداری تهران برای این گونه اقدامات تابع سیاست‌های کلی کشور است.

وی در ادامه افزود: ارائه مجوز قانونی برای گسترش تنش‌ها منطقی نیست و دولت نیز نسبت به این موضوع حساسیت کافی نشان داده و در صدد پیگیری جدی ماجراست.

معاون سیاسی استانداری تهران تصریح کرد: این گونه حرکت‌های مردمی و اعتراضات باید از طریق شورای هماهنگی تبلیغات یا در تجمعات رسمی مثل نماز جمعه انجام شود نه جلوی سفارت‌خانه‌ها و با تحمیل هزینه‌های سیاسی و اقتصادی برای کشور. همچنین رفتار فراقانونی از هیچ گروهی پذیرفته نیست.

چاوشی ادامه داد: البته دغدغه‌های نیروهای غیرتمند و ارزشی برای مسئولین کشور کاملا قابل درک بوده و مجلس و دولت نیز در این رابطه عکس‌العمل‌های لازم را نشان داده‌اند.

معاون سیاسی استانداری تهران با تاکید براینکه ما از موضع دولت نباید به تنش‌ها دامن بزنیم اظهار داشت: یادمان باشد ما هم در کشورهای دیگر سفارتخانه داریم، برای بیان اعتراض بحق و منطقی از روش‌های غیرمجاز نمی‌توان بهره گرفت.

چاوشی ادامه داد: به بهانه حماقت چند نفر سرسپرده وهابی نباید جو عربی به راه انداخته شود زیرا دشمن در کمین بوده تا با ایجاد بهانه‌هایی مسلمانان را به جان هم بیندازند.

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از تحرکات در شرایط حساس بر همه ما فرض است گفت: پیشنهاد می کنم همه کسانی که دغدغه دین و میهن دارند با توجه به اشارات رقبای عظام هزینه سفر خود را برای انسان‌های ستم‌دیده که تحت حملات بی‌رحمانه سعودی‌ها قرار گرفته‌اند با ایجاد یک کمپین سراسری اختصاص دهند تا علاوه بر کسب رضایت حق‌تعالی راه مبارزه منطقی را برای سایر مسلمانان دنیا ترسیم کنند.

معاون سیاسی استانداری تهران خاطرنشان کرد: با این اقدام هم به تحقیرها پاسخ داده می‌شود و هم از ملت مظلوم یمن که فقط خواهان تعیین سرنوشت خود هستند در مقابل زورگویان آل‌سعود حمایت بیشتری می‌شود و هم از تحریکات فوری و ضد عربی جلوگیری می‌شود.

ارسال نظرات