سعید قاسمی در مراسم رونمایی از نرم‌افزار جامع شهید آوینی مطرح کرد:
نرم‌افزار جامع شهید سیدمرتضی آوینی با عنوان هنر خاکی همزمان با سالگرد شهادت سیدشهیدان اهل قلم در موسسه سراج رونمایی شد.
کد خبر: ۸۵۱۰۵۷۸
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷


به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید قاسمی همرزم شهید مرتضی آوینی سخنران ویژه مراسم بود.

قاسمی این‌گونه آغاز کرد:‌امسال در هیاهوی سیاسی و هسته‌ای نام شهید گم شد. همچنین در سال‌های قبل هم به دلیل اینکه 20 فروردین روز انرژی‌ای هسته‌ای است، بزرگداشت شهید کمرنگ‌تر شد. از کسانی که طی این 22 سال یاد این شهید را زنده نگه داشتند، تشکر می‌کنم.

قاسمی ادامه داد: او یک پدیده و الگو در انقلاب اسلامی است. بسیاری که در حوزه هنر و گرافیک می‌خواهند دستی بر آتش داشته باشند، سیدمرتضی را الگوی خود قرار می‌دهند. عده‌ای نه تنها در زمان حیات این شهید با او جدل داشتند، بلکه با منطق غربی خود سعی کردند این شهید را با استفاده از آنچه گفته است، به خود منتسب کنند. او زندگی من و امثال من را متحول کرد و از گمراهی نجات داد.

همرزم شهید آوینی یادآور شد:خیلی‌ها در حال تلاش برای احیای این تفکرات هستند. کسی که نمی‌تواند رشد کند و به مقام عالی برسد، سعی می‌کند مقام سیدمرتضی را پایین بیاورد. او بعد از انقلاب هرچه نوشته بود، آتش زد چون معتقد بود که همه این نوشته‌ها حدیث نفس است. بنابر این باید از افرادی که مفهوم و معنای نوشته‌های سیدمرتضی را ترویج می‌دهند، تشکر کرد. 

قاسمی در ادامه با اشاره به تلاش‌هایی که برای فیلمسازی در زمینه انقلاب صورت گرفته است، توضیح داد: شهید آوینی حدود 60 قسمت از روایت فتح را کار کرد که حتی یک فرم از خودش را ندیدیم. فقط در یک قسمت بدون هماهنگی از او فیلم گرفتند و او آنقدر ناراحت شد و دعواکرد که هیچ وقت یادم نمی‌رود. او برای فیلم گرفتن آداب داشت و قبل از فیلم وضو می‌گرفت و میز کارش رو به قبله بود. او می‌گفت وارد شدن به این حریم نیازمند توجه و صبر است. همچنین او یک نویسنده، کارگردان و مسلط به چند زبان بود. ما هرگز نمی‌توانیم به اندازه‌ای که او تلاش کرده است، به نتیجه برسیم. 

همرزم شهید آوینی افزود: شهید آوینی می‌گفت اگر قرار است برای شهدا قلم بزنید اول باید وضو بگیرید و بعد از نماز شروع به کار کنید. بنابراین او برای رضای خدا کار می‌کرد و حواسش جمع بود که دلی را نرنجاند. کلید واقعی، اجرای همین نکات ریز است که امثال سیدمرتضی به ما یاد می‌دهند. 

قاسمی در پایان گفت: سیدمرتضی دنبال دنیا نبود  مرگ‌آگاه بود. او در نوشته‌های خود 20 سال آینده را نیز می‌دید و می‌گفت آخرین مقاتله ما به مثابه عدالت نه در مقابله با آمریکا بلکه در مقابله با اسلام آمریکایی است.
ارسال نظرات