فرمانده یگان پهپاد نیروی زمینی گفت: در رزمایش آتی پهپادهای نیروی زمینی به موشک و راکت مجهز می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۱۰۶۲۱
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ رضا خاکی فرمانده یگان پهپادی نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم صبح‌گاه یگان‌های نمونه ارتش که صبح امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ هر فناوری روز به روز کامل‌تر می‌شود و وقتی فناوری جدیدی وارد نیروی زمینی یا ارتش می‌شود برای مأموریت‌های مختلفی به کار برده می‌شود.

وی افزود: پشتیبانی هوایی، عملیات رزمی و انتحاری از مأموریت‌های پهپادهاست لذا پهپادهایی که ما داشتیم باید قابلیت‌هایی به آن اضافه می‌شد تا در مأموریت‌های رزمی از آن بهره ببریم که بعد از چند سال تلاش امروز به این قابلیت رسیده‌ایم.

خاکی با بیان اینکه پهپادهای نیروی زمینی برای رزمایش آتی به موشک و راکت مجهز می‌شوند، گفت:‌این قابلیت هم به پهپادهای قبلی اضافه شده و هم انواع جدیدی از پهپادها برای این نوع مأموریت در حال ساخت است.

فرمانده یگان پهپادی نزاجا تأکید کرد: پهپادهای انتحاری نزاجا مانند یک موشک کروز کوچک هدف را منهدم می‌کنند و هواپیمای رعد 85 نیز این قابلیت را دارد و با سر جنگی قدرتمند و با دقت بسیار زیاد اهداف را مورد اصابت قرار می‌دهد.

خاکی تأکید کرد: رعد 85 فایراندفورگت است و اهداف برنامه‌ریزی شده به آن داده می‌شود و همچنین در طول پرواز قادر است هدف و مسیر جدیدی را دریافت کند و یا در صورت لغو مأموریت به آشیانه برگردد.

وی در پایان تصریح کرد: طبق آنچه که خبرگزاری‌های بین‌المللی اعلام کرده‌اند ما از دو یا سه قدرت برتر پهپادی منطقه هستیم.

ارسال نظرات