مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد با بیان اینکه دولت به هیچ وجه نباید در رابطه با تعرض به دو جوان ایرانی کوتاه بیاید، گفت: لازم است وزارتخارجه در این رابطه یک بیانیه رسمی بدهد.
کد خبر: ۸۵۱۰۶۴۲
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، مسئول سیاسی و تحلیل بررسی بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد ، ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر رژیم آل‌سعود در حمله به یمن و همچنین تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده گفت: عربستان نماینده آمریکا در منطقه است و همانگونه که رژیم صهیونیستی در غزه جنایت می‌کند امروز رژیم آل‌سعود در یمن این مسئولیت وحشیانه را به عهده گرفته است.

چوپانکاره در ادامه ضمن تقدیر از اقدام دولت برای به تعلیق درآوردن عمره، افزود: اقدام شایسته و به هنگام دولت جمهوری اسلامی ایران کاملا مورد تائید همه ملت ایران و بخصوص قشر دانشجویی کشور است. بدین وسیله مراتب قدردانی و سپاس خود را به عنوان یک دانشجوی بسیجی از دولت و مسئولان مربوطه اعلام می‌کنم.

وی تاکید کرد: دولت باید همانگونه که در شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور وجود داشت، عزت را به پاسپورت‌های ایرانی بازگرداند و بداند دیپلماسی لبخند نتیجه‌ای جز هتک حرمت و توهین به ملت ایران ندارد.    

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: اقدام دولت در رابطه با تعلیق عمره قطعا باید تا مجازات و اعدام متجاوزانی که به حیثیت دو نوجوان ایرانی لطمه زدند، ادامه پیدا کند و از آن طرف هم باید تا زمانی که سعودی‌ها رفتار مناسب و عزتمندانه با مردم متمدن و محترم ایران اسلامی را نداشته باشند، کاردار عربستان را از کشور اخراج کنند.

وی اضافه کرد: پرونده تعرض ماموران سعودی به دو ایرانی در دادگاه‌های بین‌المللی قابل طرح و پیگیری است و هرچه سریع‌تر باید بدون هیچ مصلحت اندیشی از جانب وزارت خارجه رسیدگی شود تا چهره واقعی زشت و پلید و غیر انسانی آل‌سعود برای مردم جهان آشکار شود.

چوپانکاره در خاتمه اظهار داشت: دولت به هیچ وجه نباید در رابطه با این موضوع کوتاه بیاید. لازم است وزارتخارجه در این رابطه یک بیانیه رسمی بدهد و اگر نمی‌خواهد کاردار عربستان را اخراج کند حداقل با احضار وی واکنشی جدی به موضوع داشته باشد.

ارسال نظرات