سردار جزایری در دومین همایش «اسوه‌های صبر و مقاومت»
جزایری گفت: باید نگاه باطل به زن اصلاح شود. این کار بزرگی است که در آن غفلت‌های بزرگی نیز در آن دیده شده و من فکر می‌کنم ما نیاز به یک نهضت درمورد زن و مقام زن مسلمان داریم.
کد خبر: ۸۵۱۰۷۵۹
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج‌،دومین همایش اسوه‌های صبر و مقاومت امروز با حضور سردار جزایری، امیر نامی، سردار مرتضی قربانی، مریم مجتهد زاده، مباشری همسر سردار فیروزآبادی، صالحی امیرآبادی مدیر کتابخانه ملی و با حضور جمعی از خانواده شهدا و همسران فرماندهان جنگ در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد.

امیر نامی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دراین همایش گفت: در سال‌‌های اخیر تغییراتی را در بیناد داشتیم که از جمله آنها تاسیس بخشی است مختص به زنان که اگر نگویم زنان در دفاع مقدس 50 درصد هم بیشتر سهم نداشتند کمتر نبوده است.

وی گفت: مادر مازندرانی 5 شهید و مادر 4 شهید نجاریان اسوه‌‌های مقاومت در تاریخ خواهند بود یا پرستارانی که زیر توپ و تانک به مجروحین خدمت می‌کردند و نیز زنانی که در منزل طوری مدیریت امور را به دست می‌گرفتند که امنیت فکری را برای رزمندگان فراهم می‌کرد و این بسیار ارزشمند است.

امیر نامی ادامه داد: در دنیا جنگ‌های زیادی رخ داده ولی در هیچ کدام نقشی را که زنان ما در دفاع مقدس بر عهده داشتند نداشتند.

امروز اگر می‌خواهیم فرهنگ ایثار را منتقل کنیم با وجود زنان امکان‌پذیر است همانطور که آقا فرمودند نقش حضرت زینب (س) عین نقش امام حسین (ع) بود و اگر ایشان آن فرهنگ را منتقل نمی‌کرد شاید امروز الگوی مناسبی برای مقابله با استکبار نداشتیم.

وی گفت: دفاع مقدس ما مدیون بانوان است و زنان توانستند افرادی را تربیت کنند که بتوانند از اسلام و انقلاب دفاع کنند این زنان الگویشان فاطمه زهرا (س) بود.

یکی دیگر از سخنرانان این مراسم سردار جزایری معاون بسیج و فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح بود که دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: اگر راهبردهای دشمن را ملاحظه کنیم یعنی صهیونیسم بین‌‌الملل یک شاخص مهم وجود دارد که آن ایجاد انحراف در مقام منزلت زن است و سالهای زیادی است که این راهبرد علیه جمهوری اسلامی به صورت عمیق و گسترده کار می‌کند.

وی گفت: در دوران انقلاب شاهد شکوفایی بخشی از جامعه زنان بودیم که با سالهای قبل از آن قابل مقایسه نیست با این وجود گاهی مشاهده می‌شود کسانی به نام طرفداری از زن با گروه‌‌هایی همراه می شوند که چشمشان به کنوانسیون‌های خارجی و متاسفانه گاهی ملاحظه می‌شود آنها چشمشان به آن دوخته است که این کنوانسیون‌ها چه می‌گویند ما باید در این موضوع بسیار مراقب باشیم.

سردار جزایری افزود: نباید به بهانه همراهی با آن گروه‌ها در فقه دخل و تصرف کنیم و باید مراقب نگاه باطل به زن و منزلتش باشیم و این شعار و سخنرانی و همایش صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: باید نگاه باطل به زن اصلاح شود. این کار بزرگی است که در آن غفلت‌های بزرگی نیز در آن دیده شده و من فکر می‌کنم ما نیاز به یک نهضت درمورد زن و مقام زن مسلمان داریم.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: ما الگوها و اسوه‌‌های بزرگی در انقلاب و جنگ داریم اما متاسفانه حتی در جامعه خودمان نیز نتوانستیم از آن بهره‌مند شویم البته کارهای زیادی شده است اما فاصله هنوز زیاد است.

وی اظهار داشت:‌دشمن سعی می‌کند سبک زندگی خودش را جایگزین سبک اصیل اسلامی کند که ما نیاز به برنامه‌ریزی‌های زیادی برای مقابله با آن داریم.

سردار جزایری در پایان سخنان خود گفت: زنان فرهیخته ما وظیفه دارند در مورد منزلت زن پیام جمهوری اسلامی را به دنیا صادر کنند و بدانید جهان نیازمند شنیدن این پیام‌ها است.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور سخنران دیگر این مراسم بود که گفت: هر دستاوردی که امروز داریم مدیون صبر و مقاومت است ملتی که یکپارچه در مقابل زیاده‌خواهی مستکبران قد علم می‌کند دشمنی که از هیچ جنایتی فروگذار نکرد، بر مبنای صبر و استقامت است.

وی ادامه داد:‌ یکی از شعار های ملت ما در ابتدای انقلاب این بود که می‌گفتند حتی اگر شب و روز بر ما گلوله بارد دست از مقاومت برنخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: برخی آرزوی رسیدن به قدرت و ثروت را دارند و عده‌ای هم می‌خواهند به دانش دست پیدا کنند همه اینها با یک کلید می‌توانند به آروزی خود برسند و آن کلید صبر است صبر و مقاومت عامل پیروزی امت ماست.

وی گفت: مقاومت یعنی ایستادن و از صحنه خارج نشدن و صبر باعث می‌شود آثار فراوانی به دست آید و هرچه در فراز و نشیب زندگی مقاومت کنیم قدرت بیشتری پیدا خواهیم کرد. برعکس هر چه عیاشی و هوس‌بازی باشد روح آدمی ضعیف می‌‌شود.

در این مراسم همسر شهید رضا دستواره قائم مقام لشکر 27 محمدرسول‌الله ، معصومه میرمحمدی همسر و مادر شهیدان رضا و علی غیاثوند قیصری و دکتر نادری از جمله کسانی بودند که دقایقی به ذکر خاطرات خود از شهیدشان و دوران دفاع مقدس پرداختند همچنین ربیعه ام تور، علی از طلبه‌های جامعة المصطفی نیز درمورد نقش زن در بیداری اسلامی دقایقی صحبت کردند.

یکی  دیگر از برنامه‌های همایش اسوه‌های صبر و مقاومت رونمایی از آلبوم امیر معنوی بود که با موضوع دفاع مقدس آماده شده بود و نیز رونمایی از 7 کتاب با موضوع دفاع مقدس از جمله کتاب راه روشن، حق‌الناس و ... رونمایی شد.

ارسال نظرات