عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پاسخ وزیر اقتصاد از تفاوت نرخ سود بانکی با تورم قانع کننده نبود و به همین علت سؤال در جلسه علنی صحن مجلس مطرح خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۱۰۷۶۲
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹


به گزارش خبرگزاری بسیج، حسینعلی حاجی‌دلیگانی ، در مورد سئوال خود از وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: این سوال مربوط به نرخ سود بانک‌ها است و اینکه بانک‌ها برخلاف منافع ملی و بنگاه‌داری عمل‌کرده که در تقابل با تولید داخل محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه با بالا بودن نرخ سود، شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی زیادی در سطح کشور هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر نرخ سود بانکی با نرخ تورم همخوانی ندارد و این به ضرر تولید بوده و همچنین با سیاستهای توسعه صادرات غیر نفتی و اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در حال حاضر بانک‌ها برای جذب سپرده‌ها روز شمار 22 درصد سود می‌دهند، تصریح کرد: نباید انتظار داشت در این حالت پول به سمت تولید برود، بلکه با رقابت نادرست بین بانک‌ها توزیع می‌شود و نتیجه آن نیز توزیع ناعادلانه منابع در بخش‌های غیرضروری است.

وی ادامه داد: هر روز شاهد ورشکستگی تولید و ضبط بنگاه‌ها از سوی بانک‌ها هستیم که مدیریت درستی نیز بر آنها اعمال نمی‌شود و بیکاری صدها نفر را به دنبال دارد.

حاجی‌ دلیگانی با بیان اینکه وزیر امور اقتصادی در کمیسیون پاسخ قانع کننده‌ای به تفاوت نرخ سود و تورم تاکنون نداده است، یادآور شد: هرچند وزیر اقتصاد این موضوع را قبول داشته و بر وجود مشکل اذعان دارد، اما در عین حال پاسخ قانع کننده‌ای ارائه نکرده و همچنان این موضوع بلاتکلیف است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: امروز هیأت رئیسه کمیسیون درباره زمان‌بندی طرح این سوال در  صحن مجلس از وزیر اقتصاد تصمیم‌گیری خواهد کرد.

ارسال نظرات