باند جاعلان معافیت پزشکی متلاشی شد

اعضای باندی که در ازای اخذ ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، اقدام به جعل ۱۳۳ کارت معافیت پزشکی کرده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۵۱۰۷۸۰
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴


وی گفت: درحوزه معافیت پزشکی متوجه شدیم که باندی با جعل مدارک پزشکی و تقلب در این فرآیند اقدام به معافیت پزشکی مشمولان سالم می‌کنند.

رحیمی افزود: باشگردهای اطلاعاتی و استفاده از سامانه وظیفه عمومی افراد شناسایی و مورد ردگیری قرار گرفتند و در حین شرکت در جلسه شورای پزشکی مشمولان متخلف بازدداشت شدند؛ در ادامه اعضای دیگر باند که در جعل مدارک پزشکی و بیمارستانی نقش داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی از محل اختفای جاعلان تعداد زیادی مهر بیمارستان‌ها، شورای پزشکی و پزشکان مختلف کشف و در این زمینه سه نفر که یکی از متهمان تبعه کشور افغانستان است، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس بازرسی سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: جاعلان برای هرکارت معافیت 30 الی40 میلیون تومان دریافت می‌کردند و تا به حال 133 کارت با مدارک جعلی توسط این افراد صادر شده است و 19 مورد نیز در دست اقدام بود.

این مقام انتظامی تاکید کرد: برای جلوگیری از این رفتارهای مجرمانه، سازمان وظیفه عمومی اقدامات کنترلی و پیشگیرانه دارد و در این خصوص نیز صرفاً به مدارک ارائه شده توسط مشمولان استناد نکرده و در مورد بیماری اعلام شده از پزشکان معتمد خود و پزشکان شورای پزشکی در نظریه اول استفاده می‌کند و علاوه بر آن نیز برای اخذ نظریه نهایی از شورای پزشکی بیمارستان‌های نظامی با مستندات کافی و متقن استفاده می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه مشمولان در صورت وجود بیماری و عدم سلامت جسمانی از طریق قانونی اقدام به معافیت پزشکی کنند، به مشمولان سالم نیز توصیه کرد که تحت تاثیر دسیسه‌های افراد سود جو قرار نگیرند و تجربه ثابت کرده که اینگونه افراد کلاهبردار دیر یا زود شناسایی و دستگیر شده و در آینده، خود و خانواده شان را در گیر مشکلات روحی و روانی و عواقب این جرم می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار