به همت بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه زنجان :
مراسم جشن بزرگ میلاد کوثر به مناسبت ولادت حضرت زهر(س) و گرامیداشت هفته زن در ورزشگاه انقلاب و با حضور بیش از 5000 نفر از خواهران شهرستان زنجان برگزار شد .
کد خبر: ۸۵۱۰۸۲۹
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان، در ابتدای این مراسم سرگرد محمدی جانشین سپاه ناحیه زنجان ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و هفته زن و عرض خیر مقدم ، هدف از برگزاری جشن میلاد کوثر را تبیین و تشریح شخصیت والای حضرت زهرا اعلام نمود و با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) گفت : الگو گرفتن از سبک زندگی فاطمی و نهادینه ساختن فرهنگ زهرایی جزو اصلی ترین وظیفه خواهران بسیجی است .

در ادامه این مراسم حجت الاسلام قره داغی استاد حوزه و دانشگاه ضمن گرامیداشت روز زن و تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) با اشاره به جایگاه زنان در اسلام هدف از خلقت را حضرت فاطمه زهرا دانست و گفت : اگر زنان و دختران ما این بانوی گرنقدر را الگوی خود قرار دهند در دو دنیا سعادتمند خواهند شد.

وی با اشاره به زندگانی حضرت زهرا روایاتی از حیا و عصمت فاطمی بیان نمود و افزود : حضرت زهرا مادری نمونه،همسری فداکار و دختری باحیا بود و تربیت فرزندان صالح همچون امام حسن (ع) ، امام حسین (ع)، حضرت زینب(س) و ام کلثوم پرورش یافتگان مکتب فاطمی هستند .

حجت الاسلام قره داغی تصریح کرد : امروز خواهران بسیجی با تاسی از زندگانی حضرت زهرا باید مکتب و الگوی این بانوی بزرگ را در جامعه گسترش دهند و ادامه دهنده گان راه حضرت زینب (س) باشند .

وی افزود : مارران و همسران معظم شهدا با تربیت فرزندانی صالح و تقدیم آن ها به انقلاب کار بزرگی بود که در هیچ مکتبی چنین ایثارهایی وجود ندارد .

حجت الاسلام قره داغی در پایان گفت : اگر خواهران ما خواهان زندگی سرشار از موفقیت هستند باید از لحظه لحظه ی زندگی حضرت زهرا (س) در گرفته و حجب و حیای فاطمی همراه با فرهنگ زهرای را سرلوحه کار خود قرار دهند .

در خلال این مراسم از سه مادر شهید تجلیل به عمل آمد و در پایان به 14 نفر از خواهرانی که اسامی و القاب حضرت زهرا را داشتند به قید قرعه ، هدایایی تقدیم شد .

اجرای سرود جمهوری اسلامی با حضور رزم نوازان تیپ 36 انصارالمهدی (عج)،برپایی ایستگاه سلامت ،ثبت نام از خواهران علاقه مند به بسیج ،اجرای نوای زورخانه ای ،مولودی خوانی و مدیحه سرایی توسط مداحان عصمت و طهارت (ع) و قرائت بیانیه قسمت هایی از این جشن بزرگ و باشکوه بود .

ارسال نظرات