دری نجف آبادی:

تربیت دانش آموزان با تقوا، آینده نظام را بیمه می کند

تربیت دانش آموزان با تقوا و علم گرا آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیمه می کند.
کد خبر: ۸۵۱۰۸۸۱
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در جمع دانش آموزان و کارکنان هنرستان خوارزمی اراک افزود: دانش آموزان باید با تحصیل علم و آگاهی از دانش و فن آوری روز دنیا، ایران اسلامی را آباد کنند. 

وی ادامه داد: هنرستان ها و دیگر مراکز آموزشی که در رشته های فنی و مهندسی فعالیت دارند آینده تولید و صنعت کشور را تضمین می کنند، بنابراین مسوولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم باید در راستای تقویت این مراکز علمی بیش از پیش تلاش کنند. 

امام جمعه اراک گفت: تحصیل و تهذیب بهترین فرصت برای حرکت در مسیر زندگی است و باید در دوران نوجوانی و جوانی به این دو مقوله مهم توجه ویژه شود. 

وی بیان کرد: اخلاق، تربیت و مهارت های زندگی نیز از محورهای اصلی زندگی یک فرد است که باید در دوران زندگی خود به آنها توجه نماید. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: معلمان باید ضمن ارائه مطالب آموزنده و انسان ساز در مدارس، جریانات انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را برای دانش آموزان تشریح و تبیین کنند. 

وی اضافه کرد: دانش آموزان باید بدانند که در جریان انقلاب و جنگ تحمیلی بنابر شرایط جامعه جوانان ایران اسلامی جان خود را در راه حفظ کیان این مرز و بوم فدا کردند و امروز نوبت ما است که با تحصیل علم و دانش، ایران اسلامی را به قله های سعادت و پیشرفت برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنان خود با تفسیر آیاتی چند از سوره مبارکه لقمان، احترام به پدر و مادر را یکی از واجبات دین مبین اسلام عنوان کرد و گفت: جوانان و نوجوانان باید با تاسی از آیات الهی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) احترام به والدین خود را سرلوحه امور خود قرار دهند. 

300 دانش آموز در چهار رشته تحصیلی الکترونیک، الکتروتکنیک، نقشه کشی و ساخت و تولید در هنرستان خوارزمی اراک مشغول به تحصیل هستند. 

آیت الله دری نجف آبادی سه شنبه هر هفته در یکی از مدارس نقاط مختلف استان مرکزی حضور می یابد. 

ارسال نظرات