معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دولت تلاش کرد تا ماشین صدور قطعنامه علیه ایران را متوقف کند و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شد و موجب گرديد تا قطعنامه جدیدی در طی 2 سال گذشته علیه ایران صادر نگردد.
کد خبر: ۸۵۱۰۹۰۶
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، دکتر شریعتمداری در نشست تخصصی گیلانیان مقیم خارج از کشور که شامگاه دیشب در هتل کادوس برگزار شد با بیان اینکه آغاز کار دولت تدبیر و امید همراه با شرایط سخت بود اظهار کرد: این دولت تلاش کرد سیاست‌های خارجی کشور بیش از پیش به سمت تدبیر و عقلانیت پیش رود و تلاش کرد تا ماشین صدور قطعنامه علیه ایران را متوقف کند و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شد و موجب گرديد تا قطعنامه جدیدی در طی 2 سال گذشته علیه ایران صادر نگردد.

وی گفت: اکنون شتاب قدم‌های توسعه در ایران افزون شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور برخورداری از نیروی انسانی توانمند و مستعد را از جمله مزیت‌های استان بر شمرد و افزود: گیلانیان مردمانی فرهیخته و متفکر هستند و زمینه های توسعه در اين استان فراهم است.

دکتر محمدعلی نجفی نیز در این نشست مشارکت ايرانيان را در توسعه همه جانبه كشور بسيار موثر دانست و افزود: شما عزیزان در دوران‌های مختلف و در شرایط‌های سخت كشور حضور داشتید واين حضور شما موجب سرافرازی است .

وی  با بیان اینکه گیلان متعلق به همه گیلانیان و علاقمندان به این سرزمین است اضافه کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و سیاست‌های پیشروی این دولت اكنون شاهد حرکت های خوب و ارزشمندی در وزارت خارجه هستیم و تلاش هاي  این عزیزان موجب گردید تا موفقيت های بزرگ  حاصل گردد و فضای جدیدی در کشور حاكم شود .

استاندار گیلان خواستار حضور هر چه بیشتر تمامی علاقمندان به سرمایه گذاری در استان شد و یادآور شد: الحمدا... در دولت تدبیر و امید بسیاری از تنگناهها در حال رفع شدن است و مصمم است تا بسیاری از قوانین دست و پاگیر گذشته را با همکاری مجلس برطرف سازد تا زمینه توسعه کشور فراهم گردد.

دكتر نجفي بر ضرورت شناساندن پتانسیل و توانمندی گیلان به تمامی علاقمندان به سرمایه‌گذاری در این استان تأکید کرد و افزود: باید از ظرفيت شورای امور ایرانیان خارج از کشور در راستای اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید با بهره گیری از توانمندی‌ها و سرمایه علمی، اجتماعی و اقتصادی ایرانیان مقیم خارج از کشور در جهت توسعه استان گام برداريم .

نماینده عالی دولت در گيلان فرصت را جهت فعالیت های سرمایه گذاری در کشور بسیار مناسب دانست و گفت: باید با کمک هم ایران عزیزمان را بسازیم.

ارسال نظرات