همسر شهید دانشمند هسته‌ای ایران: ایران از حقوق هسته‌ای خود ذره‌ای عقب‌نشینی نمی‌کند

همسر شهید دانشمند هسته‌ای ایران مجید شهریاری گفت: جمهوری اسلامی ایران ذره‌ای از حق و حقوق خود عقب‌نشینی نمی‌کند و در این زمینه بر احقاق حقوق خود تأکید دارد.
کد خبر: ۸۵۱۰۹۹۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، قاسمی عصر امروز که در مراسم جشن هسته‌ای دانشگاه محقق اردبیلی سخن می‌گفت، اظهار کرد: ما در حالی هشتمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای را گرامی می‌داریم که جمهوری اسلامی ایران در این یک دهه تلاش کرده تا با راهکارهای منطقی و منسجمی که همچنان ادامه دارد، از حق و حقوق مسلم و قانونی ایرانی‌ها در حوزه‌ هسته‌ای دفاع کند.

وی تصریح کرد: هر چند کارشکنی‌های غربی‌ها در این زمینه به همراه مانع‌تراشی‌ها اسباب مشکلات و نارسایی‌ها را در عرصه‌های مختلف فراهم کرده، اما با صبر و استقامت و گذر از این مشکلات به راحتی می‌توانیم زمینه همدلی و همراهی در مسیر پیشرفت واقعی را رقم بزنیم.

همسر شهید دانشمند هسته‌ای ایران یکی از مصادیق تحقق شعار سال را در همدلی و همزبانی ملت و دولت، تاکید و دفاع از حقوق هسته‌ای در این شرایط حساس اعلام کرد و گفت: اگر شهدای هسته‌ای ما خون دادند و خانواده‌های آنها صبر و استقامت می‌کنند همه به خاطر دفاع جانانه از این حق و حقوق واقعی ایرانیان است که نباید به خاطر هیچ منافعی نادیده گرفته شود.

قاسمی در ادامه افزود: شهید شهریاری همواره در سنگر خوداتکایی دستیابی دانشمندان کشورمان به انرژی هسته‌ای به امر تلاش و کوشش مجدانه همراه با رفتارهای منطقی تأکید داشت و امروز خوشحال هستیم که این شرایط زمینه متفاوتی را برای ارتقای جایگاه کشورمان فراهم کرده است.

در این مراسم یکی از کارشناسان و چهره‌های برجسته انرژی هسته‌ای کشورمان نیز با تأکید بر بومی‌سازی انرژی هسته‌ای و دستیابی ایرانیان به راهکارهای مناسب در این حوزه بیان کرد: ما با ادامه مذاکرات با گروه 1+5 نه تنها بر اثبات جایگاهمان پافشاری می‌کنیم بلکه سعی و تلاشمان بر این است تا یک دفاع همه‌جانبه نیز در این حوزه انجام شود.

دکتر فراهانی اضافه کرد: همه دنیا به خوبی می‌دانند که ما به دنبال استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم و هیچ کشوری را توسعه انرژی هسته‌ای ایران تهدید نمی‌کند چراکه جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت به دنبال دستیابی به بمب اتمی و یا سلاح هسته‌ای نیست.

وی توافق اخیر لوزان را مقدمه‌ای برای اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: همه باید دولت یازدهم و نظام اسلامی را در ثمربخشی مذاکرات هسته‌ای و رسیدن به یک سند جامع در این زمینه کمک و همراهی کنیم.

در این مراسم که همزمان با هشتمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای برگزار شد، تعداد زیادی از دانشجویان سئوالات خود را از همسر شهید شهریاری و دکتر فراهانی پرسیدند.

ارسال نظرات