رئیس حوزه هنری مازندران:

مغایرت همدلی و همزبانی با سکوت و سکون

رئیس حوزه هنری مازندران گفت: همدلی و همزبانی هرگز به مفهوم سکوت و سکون در خلوت و به مفهوم پیشنهاد ندادن نیست.
کد خبر: ۸۵۱۱۰۲۶
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

 

 

 


 


 

 

خبرگزاری بسیج مازندران،  به نقل از روابط عمومی حوزه هنری مازندران، به‌ مناسبت هفته یادمان هنر انقلاب اسلامی، رئیس حوزه هنری مازندران به همراه جمعی از مسئولان و هنرمندان این مرکز با خانواده سردار شهید سیدمنصور نبوی فرمانده طرح و عملیات لشکر ویژه 25 کربلا ‌دیدار کردند.

 

سینا دلشادی در این دیدار گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما با بهره‌گیری از آموزه‌های حسینی و عاشورایی به پیروزی رسید و شهدای ما در واقع یاران حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) هستند که امام را ندیده عاشق شدند و به ندای او لبیک گفتند.

 

وی از هفته یادمان هنر انقلاب اسلامی که مزین به نام سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی است یاد کرد و افزود: شهید آوینی در کنار ایده‌ها، آرمان‌ها و شعارهایی که می‌داد، تمام اندیشه‌هایش را در میدان عمل و اثر می‌آورد و بالاترین درجه صداقت هنری را در زندگی و عمل او می‌بینیم و باید از این یک‌شکل بودن درس بگیریم.

 

رئیس حوزه هنری مازندران به استفاده از ظرفیت‌های استان پرداخت و بیان کرد: اگر قرار بر این است که از ظرفیت‌های بومی استفاده شود، باید در گروی اعتلای فرهنگی جامعه باشد و مهم‌ترین ابزار، هنر و هنرمند متعهد است.

 

این مسئول در ادامه از برگزاری کرسی آزاداندیشی و نقش هنر و حوزه هنری در نیل به افق ایران 1404 و تبیین هنری سند چشم‌انداز ایران آینده، با حضور مسئولان کشوری در هفته هنر انقلاب خبر داد.

 

دلشادی همچنین از اعطای مسئولیت کمیته نمایش چهارمین جشنواره آثار و تولیدات حوزه هنری انقلاب اسلامی به میزبانی شهر اصفهان، در مهرماه امسال خبر داد و اظهار کرد: این فرصت برای معرفی مازندران، به‌عنوان یک استان صاحب سبک، بسیار گران‌بها است و باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده شود.

 

وی اضافه کرد: برای علمی کردن اندیشه‌ها، راهکارها و پیامهای رهبر معظم انقلاب باید از زبان و بیان مؤثر هنر، سود جست و حوزه هنری به‌عنوان کانون هنرمندان متعهد به انقلاب و موجه، روحیه تلاش و امید در آنها وجود دارد و حوزه هنری معرف ساختار تمدن اسلامی مبتنی بر تحقق امامت، امت در سطح، ایران منطقه و جهان است.

 

رئیس حوزه هنری مازندران از دیگر چشم‌اندازها، در بازشناسی آسیب‌های اعتقادی و اجتماعی بیان کرد و افزود: حوزه هنری باید معرف ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و نظام اسلامی از طریق تولید آثار هنری مؤثر باشد و فرهنگ تمدن اسلامی ـ خاصه فرهنگ عاشورا ـ را یادآور شود و تلاش می‌شود در این عصر گوناگون رسانه‌های دیجیتالی شخصی و عمومی، بهترین استفاده را از این ادوات ارتباطی داشته باشیم تا این اهداف را گسترده به‌گوش همگان برسانیم.

 

این مسئول با بیان اینکه همه ما باید مراقب باشیم که شعار سال، به غلط تفسیر نشود، خاطرنشان کرد: همدلی و همزبانی هرگز به مفهوم سکوت و سکون در خلوت و به مفهوم پیشنهاد ندادن نیست؛ حضور همه مردم در عرصه‌ها و داشتن ارتباط به‌جا، باید درست و سازنده با دولت و سایر مسئولان باشد و در این راه، ارتباط، رسانه است و بهترین رسانه، می‌تواند هنر باشد.

 

دلشادی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری، هنر به‌عنوان رساترین زبان و تشویق هنرمندان متعهد جامعه، و پرورش هنرمند نیز یک اقدام اساسی است.

 

وی از ثبت 44 برنامه فرهنگی‌هنری در سال 94 توسط حوزه هنری مازندران خبر داد و گفت: نسبت به میزان بودجه، این میزان فعالیت چشم‌گیر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها