امام‌ جمعه محمودآباد حضرت فاطمه‌زهرا(س) را کامل‌ترین الگو برای زنان آزادی‌خواه دنیا دانست.
کد خبر: ۸۵۱۱۰۲۹
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

 

 


 


 

 

خبرگزاری بسیج مازندران،  همایش بزرگ دختران و بانوان محجبه به منظور ترویج فرهنگ حجاب‌ و عفاف امشب در مصلی موقت این شهرستان برپا شد.

 

امام‌ جمعه محمودآباد با گرامی‌داشت ولادت حضرت زهرای مرضیه (س) و هفته زن گفت: در سراسر عالم هستی نمونه‌ای مانند حضرت زهرا (س) یافت نمی‌شود چرا که حضرت زهرا (س) هم دختر برای پدر، هم همسر برای شوهرش و هم مادری مهربان برای فرزندانش بود.

 

حجت‌الاسلام سیدداود موسوی با بیان اینکه مگر می‌شود کسی مادر پدر باشد، بیان داشت: "أم أبیها" لقبی است که رسول اکرم (ص) به دختر خود دادند به این دلیل که پیامبر (ص) در خردسالی مادر را از دست داد و پس از رحلت همسرش حضرت خدیجه (س) این دخترش بود که رنج پیامبر را به جان می‌خرید.

 

موسوی افزود: رسول خدا (ص) از دلسوزی فاطمه (س) اشک می‌ریخت و می‌فرمود او مادر پدرش است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی محمودآباد با تاکید بر اینکه 300 آیه در قرآن در شان حضرت زهرا (س) نازل شده است به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و بیان داشت: نیمی از آیات قرآن در شان اهل‌بیت (ع) و نیمی دیگر آن در مورد دشمنان اهل‌بیت (ع) نازل شده است.

 

وی تصریح کرد: البته رمز عظمت و ماندگاری حضرت زهرا (س) تنها اینکه دختر نبی مکرم اسلام (ص)، همسر امیرالمومنین (ع) و مادر امامان معصوم (ع) هستند، نبوده است بلکه رمز عظمت و ماندگاری این بانوی گرانقدر، دیانت و دفاع از حریم ولایت است.

 

موسوی با بیان اینکه زهرا (س) همان کسی است که هیچ زنی در عبادت به مقامش نمی‌رسد، اظهار داشت: به گواه تاریخ، فاطمه (س) زنی است که تمام‌قد برای دفاع از امام و ولایت دفاع کرد.

 

خطیب جمعه محمودآباد با اشاره به اینکه برخی‌ها حضرت زهرا (س) را زنی گوشه‌گیر و منزوی می‌دانند، تاکید کرد: بی‌بی دوعالم زنی به‌روز بوده و براساس روایات، احادیث و سیره زندگی آن بزرگوار در‌می‌یابیم که رفتارش کامل‌ترین الگو برای زنان آزادی‌خواه و مومن جهان است.

 

وی افزود: کامل‌ترین الگوی رفتاری برای زنان و دختران سیره این معصوم بوده تا آنجایی که حتی امام زمان (عج) حضرت فاطمه (س) را الگوی خود می‌داند.

 

در پایان این همایش راهپیمایی دختران و بانوان محجبه محمودآبادی از مصلی موقت تا آستان مقدس امامزاده قاسم (ع) این شهرستان انجام و در پایان بیانیه‌ای در دفاع از موضوع عفاف و حجاب در جامعه قرائت شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها