مراسم بزرگداشت شهدای سنگرساز بی‌سنگر استان تهران ویژه عملیات والفجر یک و عملیات کربلای هشت و یادبود بیست و هفتمین سالگرد شهادت سردار شهید برنده سیفی پنجشنبه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۱۰۴۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم بزرگداشت شهدای سنگرساز بی‌سنگر استان تهران ویژه عملیات والفجر یک و عملیات کربلای هشت پنجشنبه 27 فروردین ماه برگزار می‌شود.

مراسم یادبود بیست و هفتمین سالگرد شهادت سردار شهید برنده سیفی روز پنجشنبه در قطعه 29 و در جوار مزار این شهید بزرگوار با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان ایثارگران و همرزمان این شهید برگزار می‌شود.

بزرگداشت شهدای سنگرساز بی‌سنگر با قرائت زیارت عاشورا، خاطره‌گویی همرزمان شهید و مدیحه‌خوانی همراه است. پس از اتمام مراسم مزار این شهید بزرگوار توسط خانواده شهدا و ایثارگران عطرافشانی، غبارروبی و گلباران می‌شود.

شهید سردار برنده سیفی‌ در سال 1335 متولد شد. همزمان با آغاز نهضت اسلامی امت مسلمان ایران در سال 57، حضور فعال و گسترده‌ای در برنامه‌های انقلابی داشت؛ شرکت در تظاهرات، تهیه و پخش اعلامیه‌ها و پیام‌های حضرت امام روشن کردن اذهان اطرافیان و تشویق به شرکت در مخالفت‌هایی که علیه رژیم شاه برگزار شده، گوشه‌هایی از برنامه شهید سردار در جریان انقلاب اسلامی بود که آن را از تکالیف خود و امت مسلمان می‌دانست.

این شهید بزرگوار با شکل‌گیری بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره) آن شهید، همزمان با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه انقلاب اسلامی، در بسیج محل ‌نام‌نویسی ‌و در نخستین دوره بسیج مسجد شرکت کرد و در مسجد صاحب الزمان (پایگاه بسیج شهید هاجری که بعد‌ها به پیشنهاد شهید سیفی به نام پایگاه امام حسین (ع) تغییر نام یافت) در جریان آموزش‌های نظامی و عقیدتی بسیج شایستگی و لیاقت‌هایی که از خود نشان داد، موجب شد که به عنوان نخستین فرمانده بسیج آن مسجد معرفی و پس از پایان آموزش‌های لازم، مشغول به کار شوند.

در سال 1362 وارد جهاد سازندگی شد و در واحد گزینش جهاد استان تهران مشغول بکار شد و در مدت اشتغال ایشان در این واحد، بلحاظ دقت و فراستی که داشتند، نقش بسزایی در جذ ب و گزینش نیروهای مؤمن و مقید در جهاد ایفا‌ کردند که هر یک از آنان، سرآغاز خدمات ارزنده‌ای در جهاد سازندگی شدند.

در طول جنگ تحمیلی، شهید سیفی به رغم مسئولیتی که داشت‌ با تلاش زیاد، موافقت آنان را جلب می‌کرد و بار‌ها به جبهه‌های نبرد اعزام گردید و مستقیماً با دشمن بعثی وارد جنگ می‌شود در مسئولیت‌هایی همچون تخریب ـ اطلاعات و مهندسی رزمی، به فعالیت مشغول می‌شد و در زمان‌هایی هم که به پشت جبهه و به محل سکونت خود بازمی گشتند، حتی یک لحظه از فعالیت خود در نهادهای انقلاب بخصوص بسیج وجهاد، دست نمی‌کشید. شهید سردار برنده سیفی در سال 65 درکنار سنگرسازان بی‌سنگر جهاد، به عنوان یکی از فرماندهان مهندسی جنگ جهاد منصوب و خدمات ارزنده خود را به جبهه‌ها دراین غالب ادامه دادند.

وی از نظر اخلاقی بسیار دقیق بود و در امر خودسازی کوشا و در وادی محاسبه نفس گام برمی‌داشت. پس از چند سال زحمت و تلاش و کوشش در جهت حفظ ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و خودسازی کامل برای آخرین بار رهسپار جبهه‌های جنگ شده و در سحرگاه مورخ 22فروردین سال 66 در عملیات کربلای 8 در منطقه غرب دریاچه ماهی (کربلای شلمچه) بر اثر اصابت ترکش خمپاره خون پاکش بر سرزمین گرم جنوب جاری شده و به فیض شهادت که آرزوی دیرینه‌اش بود رسید.
ارسال نظرات