سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از ایران خواست حمایت‌ها از جنبش انصار الله یمن را متوقف کند.
کد خبر: ۸۵۱۱۱۲۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل ازپایگاه اینترنتی وزات خارجه آمریکا،«ماری هارف،» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود از ایران خواست حمایت‌ها از انصار الله یمن را متوقف کند.

هارف گفت: کاخ سفید امروز اعلام کرد رئیس جمهور «باراک اوباما» در بیستم آوریل با شیخ «محمد بن زاید» جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح و ولیعهد ابوظبی دیدار خواهد داشت و آنها درباره موضوعات مختلف منطقه‌ای و دوجانبه رایزنی خواهند داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره تاریخ دور بعدی گفتگوهای هسته‌ای ایران گفت: ما همواره اعلام زمان نشست آتی میان گروه ۱+۵ و ایران را به اتحادیه اروپا به عنوان طرف هماهنگ کننده واگذار می‌کنیم. انتظار نداریم «جان کری» وزیر امور خارجه یا «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در این نشست شرکت کنند.

وی درباره گفتگو‌ها در سنا برای قانون پیشنهادی کورکر گفت: فکر می‌کنم کمیته (روابط خارجی سنا) قرار است درباره این قانون پیشنهادی تشکیل جلسه دهد و من نمی‌خواهم قبل از این روند اظهار نظر کنم و بگویم قانون پیشنهادی نهایی پس از این جلسه چه خواهد بود.

هارف افزود: ما همواره گفتیم کنگره می‌تواند درباره لغو تحریم‌ها رای دهد و فقط رای کنگره می‌تواند به تحریم‌های ایران خاتمه دهد.

ماری هارف درباره سخنان وزیر خارجه ایران در باره طرح صلح این کشور در یمن گفت: «من فکر می‌کنم بیشترین کمکی که طرف ایرانی در حال حاضر می‌تواند انجام دهد این است که به تحریم تسلیحاتی جدید سازمان ملل متحد که امروز تصویب شد، احترام گذارد و حمایت از جنبش انصارالله را پایان دهد. »

ماری هارف درباره تحویل سامانه دفاعی اس ۳۰۰ به ایران و ناخشنودی مقامات آمریکا در اینباره گفت: جان کری وزیر امور خارجه دیروز پیام آمریکا به روسیه را در این خصوص منتقل کرد.

وی درباره تاثیر سامانه اس 300 در جلوگیری ازحملات هوایی به ایران گفت: من فکر می‌کنم وزارت دفاع بهترین جایی است که می‌تواند در این زمینه پاسخ دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات