یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است، بدون شک منافع صهیونیستی در تدوین طرح مداخله‌جویانه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا بر روند مذاکرات تأثیرگذار بوده است.
کد خبر: ۸۵۱۱۱۲۳
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک با اشاره به تصمیمات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا جهت مداخله در توافق احتمالی ایران و گروه 1+5 گفت: هر دو جناح دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا به دنبال ثبت موفقیت در مذاکرات به نام خود هستند.

وی افزود: کمیته سنای آمریکا با توجه به اینکه اکثریت آن را جمهوری خواهان تشکیل داده‌اند تلاش می‌کند اگر توافقی در مذاکرات هست، در زمان خود و در جریان سرکار قرار گرفتن حزب خود صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برای ایران ملاک، میزان تعهدات دولت آمریکا نسبت به توافق خواهد بود متذکر شد: بدون شک هرگونه اقدامی که کنگره آمریکا در جهت مانع تراشی در روند مذکرات ایجاد کند، مذاکرات را با چالش و شکست روبرو خواهد کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مقصر هرگونه شکست در مذاکرات دولت آمریکا خواهد بود، تصریح کرد: نباید کنگره و دولت آمریکا مترصد ایجاد چالش در مذاکرات باشد. 

آصفری با اشاره به اینکه ایجاد چنین طرح‌هایی از سوی کنگره روابط خارجی سنای آمریکا ضعف داخلی دولت آمریکا را مشهود می‌کند، تصریح کرد: این مسئله به ضعف دولت آمریکا در مسائل و برنامه‌ریزی‌ها بر می‌گردد که به جای اینکه منافع مردم خود را دنبال کنند بیشتر به منافع اسرائیل می‌اندیشند.

آصفری در پایان تأکید کرد: بدون شک منافع صهیونیستی در تدوین طرح مداخله‌جویانه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا بر روند مذاکرات تأثیرگذار بوده است.

گفتنی است، کمیته روابط خارجی سنا عصر روز گذشته (سه شنبه ۲۵ فروردین) به اتفاق آراء به طرحی رای داد که در صورت تصویب نهایی در کنگره و امضای رییس جمهوری آمریکا، به کنگره این اختیار را می‌دهد تا درباره توافق نهایی با ایران اعمال نظر کند.

در همین حال، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رییس جمهوری آمریکا احتمالا نسخه تجدیدنظر شده طرح سناتورهای جمهوریخواه و دمکرات را امضاء می‌کند، "جاش ارنست" به خبرنگاران گفت که  اوباما احتمالا تفاهم بر سر این طرح را خواهد پذیرفت.

این اظهارات در حالی است که او پیشتر گفته بود باراک اوباما، مصوبه کنگره برای اعمال نظر درباره توافق احتمالی با ایران را وتو خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات