گروهی از جوانان آلمانی با تجمع در یکی از میدان‌های شهر کلن، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را که اخیرا از طریق فضای مجازی برای جوانان غربی منتشر شد، بین مردم خصوصا جوانان آلمانی توزیع کرده و به ارائه توضیحات درباره محتوای آن پرداختند.
کد خبر: ۸۵۱۱۱۴۸
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، گروهی از جوانان آلمانی با ایجاد کمپینی در میدان «والرا» شهر کلن، پیام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به جوانان غربی را  میان شهروندان کلن توزیع و اقدام به ارائه توضیح در خصوص محتوای این پیام کردند.

برپایه این گزارش، گروه یاد شده متشکل از 13 جوان مسلمان و غیر مسلمان از نقاط مختلف کشور آلمان با حضور در شهر کلن اقدام به توزیع این پیام به زبان آلمانی در بین جوانان این شهر کردند.

فعالیت این جوانان با واکنش های متفاوتی از سوی آلمانی‌ها و غیر آلمانی‌ها مواجه شد. در حالی که شهروندان آلمانی زبان خواستار ارائه توضیحات بیشتری از سوی توزیع کنندگان جوان این پیام بودند  چند نفر که گفته می شود از اعضای گروهک منافقین بودند و دست و پا شکسته آلمانی حرف می‌زدند نسبت به این اقدام جوانان آلمانی اعتراض کردند.

بر پایه این گزارش گروه مستقر در کمپین میدان  والرا  با اهدای گل رز از شهروندان کلنی استقبال می کردند و به سوتالات انان در خصوص محتوای نامه پاسخ می دادند. در حالی که شمار افرادی که به سمت کمپین جوانان مستقر در میدان والری برای دریافت پیام می‌آمدند بیشتر و بیشتر می شد چند نفر با هدف ممانعت از دریافت این پیام توسط شهروندان آلمانی دست به خرابکاری زده و با سر دادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی ایران از جوانان خواستند تا فعالیت خود را متوقف نمایند.

این گزارش می افزاید: اقدام این اقلیت با خشم شهروندان آلمانی روبرو شده و از جوانان توزیع کننده این پیام خواستند تا به کار خود ادامه دهند. رفتار مثبت شهروندان آلمانی در حمایت از این اقدام باعث شد جوانان به کار خود در توزیع و توضیح محتوای نامه ادامه دهند.
 
شرکت‌کنندگان در این کمپین که فعالیت های خود را در شبکه اجتماعی فیس بوک منتشر کرده بودند در مجموع اقدامات خود را در معرفی پیام رهبر انقلاب مثبت و موثر ارزیابی کردند.

ارسال نظرات