استاندار اردبیل گفت : بنیاد برکت برای کمک به راه اندازی واحدهای راکد و نیز احداث کارخانه های صنعتی در استان دو هزار میلیارد ریال سرمایه گذرای می کند.
کد خبر: ۸۵۱۱۲۵۲
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش ، در اولین نشست شورای اداری استان اردبیل در سال 1394 افزود : بنیاد برکت ابتدا مبلغ یک هزار میلیارد برای کمک به سرمایه گذاری در بخش های مختلف این استان در نظر گرفته بود که در دیدار مسئولان این بنیاد با امام جمعه اردبیل این مبلغ را به دو برابر افزایش داد.
وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت نام با مسمایی دارد چراکه هرجا رفته با سرمایه گذاری در ارتباط با پروژه های اساسی برای آن منطقه برکت به همراه آورده است افزود : این بنیاد قرار است در 20 پروژه تولیدی در استان سرمایه گذاری کند.
خدابخش از مسوولان و مدیران کل استان اردبیل خواست تا اگر پروژه ای را سراغ دارند که به علت عدم تزریق اعتبار و سرمایه به شکل نیمه تمام و راکد مانده اند معرفی کنند تا بنیاد برکت برای فعال سازی دوباره آنها مساعدت کند.
استاندار اردبیل در قسمت دیگری از سخنان خود بار دیگر بر ضرورت تغییر نگرش ها و رفتارهای حاکم در محافل اداری اردبیل در برابر سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید کرد و گفت : لازم است تا بعضی مشکل های موجود دراین ارتباط در اداره ها را از میان برداریم.
وی افزود : پس از سه سال رکود حاکم در ارتباط با سرمایه گذاری در بخش های مختلف در استان اردبیل به دلیل کمبود اعتبار و سرمایه از پارسال با تزریق اعتبارهای خوب دوباره شاهد از سرگیری عملیات اجرایی پروژه های راکد در این استان می باشیم که امید است تعدادی از آنها امسال مورد بهره برداری قرار بگیرند.
وی یادآوری کرد : تاکنون 10 مورد از پروژه های عمرانی که به دلایلی ازسوی سرمایه گذاران در استان اردبیل رها شده و نیمه کاره مانده بودند فعالیت اجرایی خود را دوباره از سرگرفته اند.
خدابخش ، همچنین با اشاره به تخصیص یک میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح مهم اراضی پایاب سد خداآفرین ، اجرای طرح های مربوط به آب های مرزی در استان اردبیل را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد اجرای این طرح مهم به شرط آنکه در وقت مناسب خود مدیریت شود به تحول بزرگی در این استان منجر خواهد شد.
وی همچنین توجه به توسعه صنعت دانش بنیان را از نیازهای اساسی استان اردبیل ذکر و بیان کرد : در این ارتباط بعضی کارهای خوب در این استان انجام شده و با ایجاد واحدهای تولیدی از علم و دانش جوانان به شکل مطلوب استفاده می شود.
وی تصریح کرد : نباید اجازه داد جوانان این دیار که با تلاش همگانی خانواده ها و ارگانهای گوناگون این استان تربیت می شوند برای استفاده از دانش و تخصص های خودشان به خاطر نبود بعضی زیرساختها در این استان به ناچار به شهرهای بزرگ بروند.
خدابخش ، در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به رشادتها و ایثارگری هایی که شهیدان برای این مرز و بوم انجام داده اند هرگونه فاصله گیری از ارزش های اسلامی و انسانی جامعه را کاری زیانبار برای جامعه دانست و گفت : اگر فردای قیامت مادران و خواهران این عزیزان از ما مسوولان ناراضی بودند بطور یقین هم دنیا و هم آخرتمان را از دست داده ایم و به عذاب ابدی الهی دچار خواهیم شد.
او شهیدان را الگوهای جاودانه برای جامعه به خصوص مسوولان ذکر کرد و گفت : باید تمام تلاشمان را برای حفظ ارزش های اخلاقی و انسانی در حوزه مدیریتی خودمان به کار بگیریم.
استاندار اردبیل همچنین با اشاره به انتشار یک خبر در یک روزنامه و چند سایت خبری مبنی بر اینکه شهرستان پارس آباد مغان هشت ماه است فرماندار ندارد آن را بطور کلی نادرست و کذب خواند و تاکید کرد که فرماندار این شهرستان هم اکنون در شورای اداری حضور دارد.
وی البته یادآوری کرد که فرماندار پارس آباد برای شرکت در انتخابات استعفا داده اما هنوز با استعفای نامبرده موافقت نشده و در مسوولیت خود به فعالیت ادامه می دهد.
وی تشویش اذهان عمومی ازسوی بعضی رسانه ها را کاری ناپسند دانست و خاطرنشان کرد: نمی دانم چرا عده ای به جای اینکه با اطلاع رسانی درست زمینه پیشرفت استان و رفع مشکل ها را فراهم کنند با انتشار چنین خبرهای بی اساس زمینه بروز بعضی شایعه های زیانبار را فراهم می کنند.

ارسال نظرات