مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود گفت: 10 روحانی از مرکز سیره شهدای قم جهت روایتگری در اجلاسیه شهدای شاهرود بکارگیری خواهند شد.
کد خبر: ۸۵۱۱۳۹۲
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱

حجت الاسلام سید رضا مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به حضور نظام صالحین سپاه شاهرود در کمیته محتوایی اجلاسیه شهدا گفت: تعلیم و تربیت شجره طیبه صالحین در کمیته محتوایی اجلاسیه حضور و نقش اصلی را ایفا می کند و در خصوص برگزاری نمایشگاه ها و به خصوص نمایشگاه شهدا و معاد نقش محتوایی و تعیین کننده ای دارد.

وی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با مرکز سیره شهدای قم، 10 روحانی در خصوص روایتگری در گلزار شهدا و همچنین نمایشگاه بهشت و جهنم از 27 فروردین وارد منطقه اجلاسیه شده اند تا بازدید کنندگان بتوانند بهره لازم را از محیط و نمایشگاه ها ببرند.

مسئول نظام صالحین سپاه شاهرود با بیان اینکه با برنامه ریزی انجام شده مقرر شده کلیه حلقه های صالحین به نام شهدای شهرستان نامگذاری شوند، افزود: کلیه حلقه های صالحین شهرستان که تقریباٌ نزدیک به آمار شهدای شهرستان هستند به نام شهدای شهرستان مزین و حلقه ها موظف هستند از خانواده شهیدی که حلقه به نام اوست سرکشی کنند و اطلاعات و آمار شهید را جمع آوری کنند.

وی خاطرنشان کرد: اجلاسیه شهدای شهرستان فرصت مغتنمی است که شهدای دیار مردم با صفا و دلهای با صفا را بهتر بشناسیم و بشناسانیم و باید از این فرصت به نحوه احسنت استفاده کرد.

مرتضوی با بیان اینکه تاکنون بیش از 50 ساعت کار محتوایی در خصوص نمایشگاه شهدا و معاد برگزار شده است، گفت: از کارشناسان مجربی چون حجت الاسلام و المسلمین محمدی کارشناس رادیو و معارف و همچنین نماینده ولی فقیه در استان کردستان و امام جمعه شاهرود و بیارجمند و همچنین علما و روحانیون شاهرودی در این موضوع استفاده شده است.

وی با بیان اینکه غرفه های ستاد یادواره شهدا با حضور اعضا حلقه های صالحین بر پا شده است، عنوان کرد: در نمایشگاه ستاد یادواره نیز حضور اعضا حلقه های صالحین پررنگ است و حلقه های صالحین در برپایی نمایشگاه یادواره های روستاها و شهرها و محلات نقش دارند.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود با دعوت از عموم مردم برای حضور در اجلاسیه و بازدید از نمایشگاه ها گفت: همه دست اندرکاران برپایی این اجلاسیه تلاش دارند تا با برگزاری این مراسم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج و انس و مودت بیشتری بین مردم و به خصوص نسل جوان و شهدا برقرار کنند و حضور مردم سبب قوت قلب عوامل و خوشحالی شهدا در حضور و ثابت قدم بودن جامعه به راهشان است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها