دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی افزود: ما مفت و مجانی توسعه بین‌المللی و جهانی سرعین را از دست داده‌ایم و آن را با ساخت و سازهای بی‌قواره به یک مکان غیرقابل جذاب تبدیل کرده‌ایم .
کد خبر: ۸۵۱۱۵۴۱
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،حجت‌الاسلام علی یونسی در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استانداری اردبیل، اظهار داشت: متأسفانه فاقد فرهنگ توسعه در کشور هستیم به طوری که همه از سرمایه‌گذار، پولدار و ثروتمندان جامعه حذر می‌کنند و این اصلاً جای خوشحالی نیست.

وی با بیان اینکه به دلیل حاکم شدن این فضا حتی یک سرمایه‌گذار ثروت خود را پنهان کرده و از زن و بچه خود نیز تمکن مالی‌اش را مخفی می‌کند، گفت: ما ایرانی‌ها علاقمند هستیم بیشتر به تزئین داخل منزل پرداخته و به آرایش بیرون از خانه و شهر و دیارمان توجه نکنیم به طوری که برخلاف خارج‌نشین‌ها ساختمان‌های شیک و خوش‌نما نداریم ولی داخل خانه جلوه‌ای متفاوت از بیرون دارد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در حوزه اقوام و اقلیت‌های مذهبی با بیان اینکه به چه دلیل ظاهر و باطن ما یکی نیست و بیشتر سعی در ریاکاری داریم، افزود: دلیل آن این است که ما فرهنگ توسعه خوبی نداریم و همه از فرهنگ فقیرنشینی دوری می‌کنند و فرهنگ ثروت و سرمایه را فرهنگ مقدس نمی‌دانند و تا زمانی که در کشورمان کارآفرینی مقدس نباشد و ثروت و جمع کردن پول به شکل درست مقدس شمرده نشود ما همین مشکل را داریم.

یونسی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) که لقب حبیب‌الله دارد به کاسب داده که امروز مصداق آن تولیدکنندگان هستند اما همه ما دوست داریم از فقر و نداری حمایت کنیم در حالی که بیکاری از نظر پیامبر (ص) بد بوده و در کشور ما برخلاف این اعتقاد پولدار بودن عیب به شمار می‌رود.

این مسئول ادامه داد: فرهنگ عامه فرهنگی شبیه نظام کمونیستی است و ضد تولید و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود اما باید این رویه را با کار فرهنگی اصلاح کرد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در حوزه اقوام و اقلیت‌های مذهبی به ظرفیت گردشگری و جذب توریست استان اردبیل به ویژه در حوزه درمانی و پزشکی اشاره کرد و گفت: این خود می‌تواند بازار جدید برای کشورهای همسایه و گردشگران باشد تا بتوانند از ظرفیت‌های حوزه سلامت استفاده کنند که بهتر است شهرک سلامت و بیمارستان‌های تخصصی در این حوزه در استان اردبیل شکل بگیرد.

* سرعین بی‌قواره توسعه یافته است

وی افزود: ما مفت و مجانی توسعه بین‌المللی و جهانی سرعین را از دست داده‌ایم و آن را با ساخت و سازهای بی‌قواره به یک مکان غیرقابل جذاب تبدیل کرده‌ایم که به هیچ‌وجه نمی‌توان در خیابان‌های آن قدم زد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در حوزه اقوام و اقلیت‌های مذهبی یادآور شد: نه تنها سرعین بلکه در سایر شهرهای توریست‌پذیر نیز نتوانسته‌ایم ساخت و سازهای مناسب با طراحی گردشگران خارجی را انجام دهیم که این خود مایه تأسف و نگرانی است.

یونسی تصریح کرد: خداوند به این سرزمین قابلیت‌ها و توانمندی‌های بسیار زیادی را عطا کرده و همه چیز را داده است در حالی که ما کفران نعمت می‌کنیم و عذاب این کفران نعمت فقر، بیکاری و فسادی است که به عنوان عذاب الهی بر این سرزمین نازل شده است.

این مسئول ادامه داد: خداوند بشر را برای رفاه، راحتی و آسایش و بهره‌گیری از نعمات الهی خلق کرده و بهشت برین همین دنیا است که در روز قیامت نیز بهشتی شبیه این دنیا را تجربه خواهیم کرد در حالی که خداوند برای هیچ یک از بندگان خود بدی و زشتی را نخواسته است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در حوزه اقوام و اقلیت‌های مذهبی گفت: بهشت موعود نتیجه بهشت این دنیا است و کسی که اینجا را خراب کند آخرت خود را نیز خراب کرده است به گونه‌ای که نتیجه کارهایی را در این دنیا و آخرت می‌بینیم که بذر آن را امروز می‌کاریم.

یونسی یادآور شد: اگر امروز غیر مسلمانان از ما جلو افتاده‌اند به خاطر قدر دانستن نعمت‌های خدا است که از جهت علمی و اخلاقی قطعاً آنها از ما مسلمانان جلوتر هستند.

وی تصریح کرد: بنده در زمانی که مسئولیتی داشتم خواستیم در سرعین یک مجموعه گردشگری را با منابع دولتی احداث کنیم اما مسئولان شهر عوارض سنگینی را از ما طلب کردند در حالی که در استان دیگر همچون گلستان به خاطر سهولت سرمایه‌گذاری ما پروژه‌مان را در آن منطقه اجرا کردیم و در این بین تنها شهر سرعین و استان اردبیل متضرر شد که این سرمایه‌گذاری در آن مقطع بدون همراهی مسئولان در این شهر انجام نشد.

 

 

ارسال نظرات