فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس گفت: سامانه راداری و رادارگریزی ناوشکن سهند کاملا منحصر بفرد است.
کد خبر: ۸۵۱۱۵۹۷
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، دریادار امیر حسین آزاد صبح چهارشنبه در نشست مطبوعاتی که به مناسبت روز ارتش در سالن کنفرانس این منطقه بابیان اینکه ۲۹ فروردین روز ارتش نامگذاری شد، بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب حیات مجدد ارتش رقم خورد. پیش انقلاب اسلامی سیاست تبدیل ایران به ژاندارم منطقه بود، اما با رهنمودهای امام راحل سیاست بر تقویت ارتش و نیروهای نظامی در راستای اهداف انقلاب و نظام و صیانت از مرزهای آبی و خاکی جمهوری اسلامی بود.

وی عنوان کرد: عدم سازماندهی و یکپارچگی در ارتش و تصفیه حسابهای شخصی برخی فرماندهان شاهنشاهی دلیلی بود که رژیم سابق عراق را ترغیب به حمله به ایران کرد، عراق بر این باور بود که می تواند در کوتاهترین زمان ایران را تصرف کند. اما تصورات با همراهی و اعتقادات دینی و مذهبی مردم نقش برآب شد.

امیر آزاد با بیان اینکه ارتش ۷۰۰ شهید را قبل از جنگ تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد، خاطرنشان کرد: با آغاز جنگ تحمیلی نیروی زمینی و نیروی دریایی ارتش پیش روی دشمن را تثبیت کردند. نیروی هوایی ارتش هم با حمله هوایی گسترده جواب حملات هوایی عراق به فرودگاههای ایران را داد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش اظهارداشت: دشمن پس از انقلاب راهبردهایش را دوسال به دوسال تغییر می داد.

وی در مورد ناوشکن سهند که در کارخانجات نیروی دریایی در حال ساخت است، ابرازداشت: سامانه راداری و رادارگریزی ناوشکن سهند منحصر بفرد است. ناوشکن سهند کاملا نسبت به دو ناوشکن گذشته تغییرات بسیاری دارد. تجهیزات اصلی یگان شامل ناوبری، راداری، سلاح، کنترل و جمع آوری اطلاعات کاملا بومی سازی و توسط مجموعه های داخل کشور ساخته شده است.

دریادار آزاد در مورد حضور ناوگروه های دریایی ارتش در خلیج عدن و باب المندب افزود: از سال ۸۹ تا کنون ۲ هزار کشتی ایرانی و خارجی توسط ناوگروههای دریایی ارتش در خلیج عدن، باب المندب و اقیانوس هند اسکورت شده اند. بیش از ۲۸۶ درگیری با دزدان دریایی داشته ایم.

وی در مورد رژه دریایی در روز ارتش بیان داشت: روز پنجشنبه رژه یگانهای سطحی، زیرسطحی شامل ۲۳ ناوشکن و ناوچه و زیر دریایی در خلیج فارس رژه خواهند رفت.

ارسال نظرات