مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه کمیجان :

اهل بیت(ع) الگو های شایسته ای برای ما هستند

بهترین الگو برای تمامی مسلمانان بلکه برای تمامی بشریت، خانه و خانواده حضرت زهرا(س) است چرا که این خانواده با ازدواج دو معصوم شکل گرفت و کوچکترین لغزش و خطا در زندگی آنها پدیدار نشد و ثمره آن نیز دو فرزند معصوم بود.
کد خبر: ۸۵۱۱۶۱۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

حجت الاسلام رضا صادقی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه کمیجان به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س)و روز زن گفت: امام عصر (عج) در حدیثی می فرمایند"فی ابنة رسول الله لی اسوه حسنه" یعنی الگوی من فاطمه دختر رسول خداست.

 

صادقی اظهار کرد: در اینکه بشر نیاز به الگو و اسوه دارد هیچ گونه شک و تردیدی وجود ندارد چرا که بشریت برای پیمودن مسیر سعادت و کمال خودش نیاز مبرم به الگویی دارد که رفتار آنها را سرمشق زندگی خود قرار داده و با آرامش و یقین راه کمال را بپیماید.

 

وی افزود: به همین جهت خداوند متعال نمونه های کامل و جامعی را که با صفت ممتاز عصمت هستند به بشریت عرضه کرده و  در قرآن نیز می خوانیم  "لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه" یعنی همانا در زندگانی رسول خدا الگوی نیکویی برای شماست.

  بنابراین اهل بیت(ع) الگو های شایسته ای برای ما هستند و خصوصا ساده زیستی، مبارزه با ظلم، ازدواج و دیگر زمینه های زندگانی حضرت زهرا(س) از هر نظر برای ما الگو است.

 

صادقی ادامه داد: بهترین الگو برای تمامی مسلمانان بلکه برای تمامی بشریت، خانه و خانواده حضرت زهرا(س) است چرا که این خانواده با ازدواج دو معصوم شکل گرفت و کوچکترین لغزش و خطا در زندگی آنها پدیدار نشد و ثمره آن نیز دو فرزند معصوم بود.

 

وی گفت: لذا بشریت برای اینکه به زندگی پاک و نورانی و کمال خودش برسد چاره ای ندارد جز اینکه بر سر سفره اهل بیت عصمت بنشیند و در تمامی زمینه ها آنان را الگوی خود قرار دهد بنابراین بدیهی است که هرچقدر به زندگی آن بزرگواران نزدیک شویم به سعادت و کمال نیز نزدیک تر خواهیم شد.

 

ایشان اظهار کرد: زندگی حضرت زهرا(س) در کمال سادگی و قناعت شروع شد تا الگویی برای دیگران باشد ضمن اینکه خود ساده زیستی، کمال زندگی انسان است و زندگانی حضرت در عین سادگی و عاری از تشریفات لبریز از نشاط و صفا بود.

 

ایشان تصریح کرد: ساده زیستی حضرت زهرا(س) از روی فقر نبود بلکه برخواسته از اوج معرفت و غنای روحی ایشان بود و بهترین شاهد این مدعا دورانی است که فدک در اختیار ایشان بود.

 

وی ادامه داد: فدک سرزمین حاصلخیزی بود که می توانست تمام گندم مورد نیاز مدینه را تامین نماید لذا پیامبر اسلام(ص) به فرمان خدا و به خاطر جبران زحماتی بی دریغی که حضرت خدیجه(س)برای اسلام انجام داده بودند به دخترشان بخشیدند.

 

صادقی گفت: درآمد بسیار زیاد فدک نتوانست صفا و سادگی زندگی ایشان را دگرگون سازد چرا که حضرت فاطمه(س) تمام حاصل فدک را برای خشنودی خدا صرف می کرد و زمان برداشت محصول فدک زمان شادی فقرا بود.

 

وی خاطر نشان کرد: کمک به مخارج زندگی، فرزندآوری، تقسیم کار در زندگی و عفاف و حجاب حضرت فاطمه(س) در همه زمینه ها می تواند برای ما الگو باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار