قاسم شمس الدینی دهنوی
امام جمعه موقت کرمان: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دست متعرضین به نظام را قطع می‌کنند
امام جمعه موقت کرمان: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دست متعرضین به نظام را قطع می‌کنند
کد خبر: ۸۵۱۱۶۴۴
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

امام جمعه موقت کرمان: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دست متعرضین به نظام را قطع می‌کنند

امام جمعه موقت کرمان گفت: همه مسئولان باید فرمایشات مقام معظم رهبری را در مذاکرات هسته‌ای و دفاع از مظلومان منطقه مدنظر داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بسیج سپاه ثارالله استان کرمان ، حجت‌الاسلام مهدی عربپور ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام علی(ع) با تاکید بر لزوم توجه به اخلاق اسلامی و تعامل با همنوعان و هم‌کیشان اظهار نمود: رابطه فامیلی از نوع نسب و یا سبب حقی را برای افراد ایجاد می‌کند که این حق به عنوان مسئله صله ارحام مطرح است.

وی مسئله صله‌رحم را در آیات و روایات مورد بررسی قرار داد و افزود: صله‌رحم موجب افزایش رزق و روزی و آبادی شهرها می‌شود و کسی که صله‌رحم نکند، تقوایش کامل نیست.

خطیب جمعه کرمان،در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی،  از همه نیروهای مسلح به ویژه ارتشیان دلاور تقدیر نمود و گفت: نیروهای ارتش هشت سال در دفاع مقدس حضور داشتند و بعد از جنگ هم تلاش‌های بسیاری انجام دادند و شهید سپهبد قرنی و شهید صیادشیرازی از شهدای بزرگوار ارتش هستند که به دست منافقان به شهادت رسیدند.

عربپور بیان داشت: هر کس بخواهد به ایران تعرضی داشته باشد، دست وی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی قطع می‌شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مسائل هسته‌ای و تجاوز عربستان به یمن تصریح کرد: فرمایشاتی سازنده و راهگشا از سوی رهبری بیان شد و همه مسئولان باید این فرمایشات را در مذاکرات هسته‌ای و حضور در دفاع از مظلومان منطقه مدنظر داشته باشند.

عربپور ادامه داد: فرمایشات رهبری را باید مدنظر داشته باشیم و در مذاکرات ذره‌ای از این رهنمودها کوتاه نیاییم، زیرا دیگران بیشتر از ایران نیازمند مذاکره هستند و تلاش‌های هیئت مذاکره‌کننده جای تقدیر دارد و حرف مردم این است که فرمایشات رهبری ملاک اصلی در این مذاکرات باشد و در این صورت مردم همیشه پشتیبان خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه حمله بدون توجیه عربستان به کشور یمن موجب تاسف و تاثر است، افزود: کشورهای اسلامی به جای اینکه علیه اسرائیل متحد شوند ،برای نابودی یک کشور اسلامی با هم متحد می‌شوند و اتحادیه عرب یک بار برای حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه جلسه تشکیل نداد، اما برای کشتار مردم یمن متحد می‌شوند، هرچند تعدادی از کشورهای اسلامی وارد این ماجرا نشدند.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: جای تاسف است که شورای امنیت سازمان ملل که باید حافظ صلح و در دفاع از مظلوم باشد، در حمایت از عربستان قطعنامه‌ای صادر کرده و صدور سلاح به یمن را ممنوع می‌کند.

حجت الاسلام عربپور با بیان اینکه تعلیق عمره جای تشکر دارد، یادآور شد: امیدواریم رفتار تحقیرآمیز مسئولان سعودی با زائران ایرانی کاهش یابد، ریشه تمام این بدرفتاری‌ها در وهابیت است و آنها رفتارهای خاصی دارند در حالی که خود را مسلمان می‌دانند.

وی گفت: عربستان در برابر یمن شکست می‌خورد و مردم یمن به زودی پیروز می‌شوند و دولت خودشان را تشکیل می‌دهند.

ارسال نظرات