خطیب جمعه بیروت:

قطعنامه شورای امنیت بحران یمن را تشدید کرد

خطیب جمعه بیروت از قطعنامه اخیر شورای امنیت در خصوص یمن انتقاد کرد و گفت: این قطعنامه به جای حل مشکلات به بحران در این کشور دامن زد.
کد خبر: ۸۵۱۱۶۸۷
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد حسنین (ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، با تأکید براینکه برخی طرف‌های خارجی به دنبال ایجاد درگیری طایفه ای و مذهبی در لبنان هستند، گفت: متأسفانه در لبنان دولت قدرتمند و کارآمدی وجود ندارد بلکه دولت کنونی بر اساس تقسیم بندی‌های سیاسی و حساسیت‌های قومی، مذهبی روی کار آمده است.


وی افزود: در صورتی که طرف‌های بین المللی بخواهند به بحران در لبنان دامن بزنند، مطمئنا کشور با وضعیتی دشوار تر از شرایط کنونی رو به رو خواهد بود.


این عالم لبنانی با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد آغاز جنگ داخلی در لبنان، خاطرنشان کرد: تجربه این جنگ تلخ نشان داده است که درگیری به سود هیچ کس نیست.  جنگ داخلی تحت عناوینی ملی صورت پذیرفت اما پشت پرده آن اندیشه های طایفه ای بود و زیان های جبران ناپذیری به لبنان وارد کرد.


حجت الاسلام فضل الله گفت‌وگو بین احزاب لبنانی را تنها راه حل مشکلات برشمرد و گفت: بیگانگان به هیچ وجه به فکر طوایف مختلف نیستند بلکه می‌خواهند مصالح خود را عملی کنند.

 

خطیب جمعه بیروت در ادامه به تجاوز ائتلاف سعودی به یمن اشاره و تأکید کرد: متأسفانه همچنان شاهد هدف قرار دادن زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی یمن هستیم و در حالی که انتظار می رفت شورای امنیت برای ایجاد راه حل سیاسی تلاش کند با صدور قطعنامه جدید به بحران یمن دامن زد.

 

وی افزود: سازمان ملل باید به جای تنش زایی به حل بحران در این کشور کمک کند.


منبع: خبرگزاری رسا

ارسال نظرات
آخرین اخبار