انجمن اسلامی دانشگاه شاهد در نامه‌ای به وزیر خارجه اعلام کرد: آیا منتقدان اصلی بیانیه و مذاکرات هسته‌ای، آن افرادی بودند که شما دعوت کردید؟ باید با کمال احترام به شما بگوییم جلسه با منتقدان خنده‌دارتر از این نمی‌شد!
کد خبر: ۸۵۱۱۷۹۵
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، انجمن اسلامی دانشگاه شاهد با انتقاد از برگزاری جلسه نقد و بررسی مذاکرات لوزان با حضور موافقان و منتقدان نامه‌ای به ظریف، وزیر امور خارجه نوشت.

متن این نامه به شرح ذیل است:

«احتراما همانگونه که مستحضرید، یکی از بندهای فرمایشات راهگشای مقام معظم رهبری در 20 فروردین سال جاری در خصوص مذاکرات هسته‌ای، استماع نقطه نظرات و دیدگاه‌های منتقدان از سوی مسئولان دولتی و تیم مذاکره کننده بوده است و البته این در حالی است که هم ریاست جمهوری حسن روحانی از زمان انتخابات سال 92 تاکنون بر مسئله تعامل مثبت و سازنده دولت با منتقدان تاکید دارند و هم جنابعالی و سایر اعضاء تیم مذاکره کننده با تعابیر مختلف بر این امر تاکید کرده‌اند.

با این وجود در هفته گذشته، باوجود تاکیدات واضح رهبر فرزانه انقلاب برای برگزاری جلسه مشترک منتقدان با تیم مذاکره کننده و همچنین مطالبه عمومی صورت گرفته از سوی اقشار مختلف مردم به ویژه نخبگان کشور در این خصوص، جلسه‌ای توسط وزارت خارجه با حضور جناب آقای عراقچی و حدود 15 نفر دیگر تحت عنوان جلسه با منتقدان برگزار شد.

ما دانشجویان به هیچ وجه قصد تخریب و طعنه زدن به جنابعالی و مجموعه تحت امر شما را نداریم؛ اما با ترکیبی که جلسه مذکور داشت، آیا به نظر شما برگزاری این جلسه توهین به افکار عمومی و به نوعی _با عرض پوزش- تحمیق مخاطبان نبود.

آیا منتقدان اصلی بیانیه و مذاکرات هسته‌ای، آن افرادی بودند که شما دعوت کردید؟! باید با کمال احترام به شما بگوییم که واقعا خنده دارتر از این نمی‌شد جلسه‌ای با منتقدان برگزار کرد!

با عنایت به آنچه گفته شد و ضمن احترام به شرکت کنندگان جلسه مذکور که البته از نظر ما عموما به هیچ وجه منتقد نبودند و باقی افراد نیز منتقدان جدی و اثرگذار نیستند، برگزاری بسیار ضعیف و غیرقابل قبول این جلسه را با عینک خوش بینی، ناشی از عدم تسلط و آشنایی مدیران و همکاران شما در وزارت خارجه از فضای نخبگانی و رسانه‌ای مذاکرات هسته‌ای دانسته و برای استحضار حضرتعالی و مسئولان مربوطه در وزارتخارجه، اسامی منتقدان واقعی را به شرح ذیل خدمتتان اعلام می‌داریم و توقع داریم با برخوردی صادقانه و به دور از سیاسی کاری با تشکیل جلسه فوری، نسبت به این مهم اقدام لازم را بعمل آورید.

ضمنا در صورت تمایل، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد آمادگی دارد مقدمات مربوط به دعوت و تشکیل جلسه با افراد ذیل را در هر زمان و هر مکان که مورد نظر جنابعالی است فراهم آورد.

دوام توفیقات جنابعالی را از دیدگاه خداوند متعال خواستاریم.

اسامی منتقدان اصلی به ترتیب حروف الفبا:

فواد ایزدی

مهرداد بذرپاش

محمد جمشیدی

علیرضا زاکانی

سعید زیباکلام

حسین شریعتمداری

فریدون عباسی

حمید عسگری

صادق کوشکی

منوچهر محمدی

مهدی محمدی

سید محمود نبویان»

ارسال نظرات