کارشناس امور بین‌الملل با بیان اینکه که نظام لیبرال دموکراسی آمریکا و غرب فرو ریخته است، گفت:‌ هم‌اکنون افکار عمومی جهان شاهد این است که شعارهای دفاع از حقوق بشر و لیبرال دموکراسی شبحی بیش نیست.
کد خبر: ۸۵۱۱۸۱۴
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،حسین کعانی‌مقدم کارشناس امور بین‌الملل ، با اشاره به تجاوز رژیم آل سعود به یمن و رفتارهای دوگانه آمریکا در دادن شعارهای دموکراسی‌‌خواهانه و عملکردهای دوگانه اظهار داشت: دوگانگی مشخصه آمریکایی‌هاست. آنها دچار یک دبل استاندارد«Double Standard» هستند و همواره شاهد رفتارهای متناقض و دوگانه از آنها بوده‌ایم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: در سوریه زمانی که بشار اسد با رای مردم به عنوان رئیس‌جمهور قانونی این کشور انتخاب شد، آمریکا و متحدانش از تروریست‌ها، جبهة‌النصرة و داعش حمایت کرد. در بحرین نیز انقلاب مردم توسط سعودی‌ها که دست‌نشانده آمریکا هستند سرکوب شد و در یمن هم یک دولت دست‌نشانده توسط مردم سرنگون شد اما آمریکا و هم‌پیمانانش از رئیس‌جمهور فراری این کشور منصور الهادی حمایت می‌کنند.

***آمریکا از حقوق بشر برای اهداف خود استفاده می‌کند

این کارشناس امور بین‌الملل با بیان اینکه دوگانگی شیوه رژیم‌های استکباری و امپریالیسی مانند آمریکاست، تصریح کرد: آنها تنها به دنبال منافع خودشان هستند و از حقوق بشر برای اهداف خود سوءاستفاده می‌کنند.

کنعانی‌مقدم با طرح این موضوع که نظام لیبرال دموکراسی آمریکا و غرب فرو ریخته است، بیان داشت:‌ هم‌اکنون افکار عمومی جهان شاهد این است که شعارهای دفاع از حقوق بشر و لیبرال دموکراسی شبحی بیش نیست و این مسائل تنها برای آنها ابزار سلطه است.

دبیرکل حزب سبز تاکید کرد: افکار عمومی جهان در مرحله قضاوت، نظام لیبرال‌ دموکراسی را سقوط کرده می‌داند. هر چند سلطه‌گران به وسیله منافع مالی  و قدرت نظامی هنوز بر سر کار قرار دارند اما این وضعیت ادامه پیدا نخواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه مردم و انقلابیون یمن،‌خاطرنشان کرد: قدرت‌های غربی در شورای امنیت نفوذ دارند و نشان دادند که قطعنامه‌ها برای آنها وسیله‌ای در جهت سرکوب انقلابی‌های مردمی بوده و بیش از این هم نمی‌توان انتظار داشت؛ قطعنامه کنونی سازمان ملل هم به خاطر دلارهای نفتی رژیم سعودی است.

ارسال نظرات