معاون علوم پزشکی یزد در گفت‌وگو با تسنیم:

بیش از ۲۰ میلیارد ریال کمک هزینه درمان به بیماران در یزد پرداخت شد

خبرگزاری بسیج: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در مورد مصرف غذای سالم گفت: بیش از ۲۰ میلیارد ریال کمک هزینه درمان به بیماران در یزد پرداخت شد.
کد خبر: ۸۵۱۱۸۹۲
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹

محمد‌حسین مصدق با بیان اینکه استفاده حداقلی از مواد نگهدارنده یکی از راه‌های داشتن مواد غذایی سالم است، اظهار داشت:  مشخص کردن ارزش‌های غذایی و فرآوردهای مختلف از جمله برنامه‌های شاخص در دست اقدام معاونت غذا و دارو علوم پزشکی یزد است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد با اشاره به اهمیت خود مراقبتی و ترویج آن در جامعه، گفت:  اطلاع‌رسانی عمومی و خصوصی و برگزاری کارگاه‌های ایمنی غذا در استان از دیگر برنامه‌های تدوین شده توسط معاونت غذا و دارو است.

مصدق با اشاره به شعار از "مزرعه تا سفره" به عنوان شعار سال معاونت غذا و دارو افزود: درخواست غذای سالم از جمله مهمترین حق و حقوق مردم در جامعه سالم و رو به پیشرفت است که باید به صورت جدی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی تصریح کرد:  تکلیف خود مراقبتی به منظور استفاده از غذای سالم و فرهنگ‌سازی در مورد این مهم وظیفه تمام مردم است. 

وی با اشاره به اهمیت استاندارد بودن فضای تولید مواد غذایی گفت: حفظ نظافت پرسنل تولید در مجتمع‌های تولید مواد غذایی و استفاده از مواد اولیه دارای مجوز از دیگر عوامل حائز اهمیت در وجود غذای سالم در جامعه است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به نحوه توجیه مردم در مورد استفاده از غذای سالم افزود:  در این مورد توجه به علم جامعه شناختی و نگاه متفاوت در امر فرهنگ‌سازی جامعه بسیار مهم و ضروری است.

مصدق تولید و وجود انبوه غذاهای سالم در کنار مواد غذایی ناسالم را از دیگر راهکارهای مقابله با مصرف مواد غذایی مضر عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه معاونت غذا و دارو در یزد با تخفیف در فاکتور خرید دارو بیماران، سالانه بیش از 20 میلیارد ریال کمک درمانی پرداخت می‌کند، تصریح کرد: عمده بیماری‌های موجود، ریشه در مصرف غذاهای مضر و ناسالم دارد.

نقل از :تسنیم

ارسال نظرات