استاندار چهارمحال و بختياري گفت: مردم ايران، در هشت سال دفاع مقدس، تنها با سلاح الله اكبر و در سايه رهبري‌هاي پيامبرگونه امام خميني (ره) مقابل ابرقدرت‌هاي دنيا ايستادگي و از كشور، دفاع كردند.
کد خبر: ۸۵۱۱۸۹۳
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ قاسم سليماني دشتكي در نشست هم‌انديشي با مديران صنعت و مسئولان چهارمحال و بختياري به منظور برنامه‌ريزي براي برگزاري يادواره ملي شهيد "حسينعلي تركي هرچگاني"، به عنوان شهيد شاخص كارگري كشور در شهركرد تأكيد كرد: در جنگ تحميلي، نيروهاي ايراني، با رشادت‌هاي بي‌نظير خود، اجازه ندادند حتي يك وجب از خاك ايران اسلامي، به تصرف دشمن درآيد.

وي افزود: دشمنان ايران، تلاش‌هاي بسياري براي براندازي نظام جمهوري اسلامي و تجزيه كشور انجام دادند، اما با ايستادگي مردم در برابر آنان، نتوانستند به اهداف پليدشان برسند.

سليماني دشتكي تصريح كرد: اتكا به خدا، اعتقاد به رهبري و قدرت و غيرت ديني و ملي ايرانيان، مهمترين رمزهاي پيروزي ملت ايران در دنيا محسوب مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: اكنون صداي مردم ايران را دنيا شنيده و به اهداف بزرگ جمهوري اسلامي ايران رسيده‌ايم.

وي خاطرنشان كرد: برگزاري همايش‌ها و يادواره‌ها با هدف تبيين ارزش‌هاي دوران دفاع مقدس، ضرورت دارد.

سليماني دشتكي اظهار داشت: همكاري تمامي مردم و مسئولان با يكديگر، به منظور برپزاري با شكوه اين همايش‌ها و يادواره‌ها، ضروري است.

فرمانده سپاه قمر بني‌هاشم (ع) چهارمحال و بختياري نيز در این نشست گفت: براساس پيگيري‌هاي صورت گرفته از سوي بسيج كارگري چهارمحال و بختياري، سردار شهيد "حسينعلي تركي هرچگاني"، به عنوان شهيد شاخص كارگري كشور در سال ۱۳۹۴، انتخاب و معرفي شد.

سردار رضا محمدسليماني، اضافه كرد: يادواره ملي اين سردار شهيد، ۹ ارديبهشت امسال در شهركرد برگزار مي‌شود.

وي بيان داشت: ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه، زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره شهدا، معرفي آنان به عنوان الگوي فرهنگي در اجتماع و هدايت نگاه مردم به بركات و دستاوردهاي دفاع مقدس، ايثار و شهادت، به عنوان مهمترين اهداف برگزاري همايش ملي گراميداشت شهيد شاخص كارگري كشور، به شمار مي‌رود.

محمدسليماني به وجود بيش از ۱۴ هزار شهيد كارگري در كشور و همچنين وجود دو هزار و ۴۴۰ شهيد در استان اشاره و اظهار كرد: از مجموع اين شهدا، ۲۱۴ شهيد اين استان، مربوط به جامعه كارگري هستند.

افزوده مي‌شود، سردار شهيد حسينعلي تركي هرچگاني، ششم مهر ۱۳۲۷ در روستاي هرچگان، از توابع شهرستان شهركرد، در خانواده‌اي كشاورز، ديده به جهان گشود.

اين سردار شهيد، ششم بهمن ۱۳۶۰، با سمت فرمانده تيپ ۱۷ علي‌ابن ابيطالب (ع) و فرمانده محور شوش، در جاده دزفول – شوش، بر اثر اصابت تركش خمپاره، به درجه رفيع شهادت نايل گرديد.

از سردار شهيد "حسينعلي تركي هرچگاني"، ۳ فرزند دختر به يادگار مانده است.

اين سردار شهيد، قبل از آغاز جنگ تحميلي، در كارخانه ذوب آهن اصفهان مشغول به كار بوده و همزمان، با اتوبوس شخصي خود، كاركنان چهارمحال و بختياري شاغل در اين كارخانه را جا‌به‌جا مي‌كرد، اما وقتي فهميد روستاي هرچگان نياز به مدرسه دارد، اتوبوس خود را فروخت و خرج ساخت يك باب مدرسه در روستا كرد.

سردار شهيد "حسينعلي تركي هرچگاني"، در بخشي از وصيت نامه خود آورده است:

امام را در هر شرايطي تنها مگذاريد و مصلحت را فداي حق كنيد كه حق باقي است و مصلحت، زودگذر... اي كساني كه به جان هم افتاده‌ايد...، به خود آييد و به وظايف‌تان عمل كنيد، يعني چون مالك نيستيد، رها كنيد و به مالكان آن واگذاريد كه در رأس آن ولايت و امامت است.

همچنين در دست نوشته‌اي از اين سردار شهيد آمده است:

آن‌هايي كه دم از حقوق بشر مي‌زنند، چقدر در حيله و تزوير خود مهارت دارند و در لفاف اين اسم، خون تمام انسان‌هاي بي‌گناه را مي‌ريزند.

در فايل صوتي سردار شهيد "حسينعلي تركي هرچگاني"، كه سال ۱۳۶۰، در سنگر فرماندهي جبهه شوش سخنراني كرده، آمده است:

مطمئن باشيد ما اگر روزي غافل باشيم از رهنمودهاي امام؛ همان روز، روز نابودي‌مان خواهد بود.

برادراني كه شريان اقتصادي مملكت را به خودشان اختصاص داده‌اند، صادقانه بايد خدمت كنند، كه تمام گرفتاري‌هاي اقتصادي مملكت را اين برادران رفع نمايند.

ارسال نظرات