معاون فرهنگی کنگره شهدای روحانی خبر داد؛
معاون فرهنگی و اجتماعی کنگره شهدای روحانی کشور از برگزاری کنگره شهدای روحانی خارجی در کشور خبر داد و گفت: به منظور شناسایی دقیق و برگزاری مناسب این کنکره در حال رایزنی با جامعه المصطفی، وزارت خارجه و بیوت مراجع تقلید و نمایندگان آنها هستیم.
کد خبر: ۸۵۱۱۹۹۷
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

 



 

خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام حسن منصوری، معاون فرهنگی و اجتماعی کنگره شهدای روحانی کشور در دیدار آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران از شناسایی چهار و 600 طلبه و روحانی شهید در سراسر کشور خبر داد و گفت: این تعداد شهید روحانی بیانگر نقش و اهمیت روحانیت در دفاع مقدس دارد.

 

 

 

وی با بیان این که برای هر شهید طلبه و روحانی در کنگره شهدای روحانی یک پرونده تشکیل شده است، افزود: همه تلاش این کنگره جمع آوری، تدوین و انتشار مقالات، اسناد، دل نوشته و تألیفات این شهدا در غالب یک مجموعه مدون است.

 

 

 

حجت الاسلام منصوری از تدوین فرهنگ نامه شهدای روحانی کشور خبرداد و گفت: این فرهنگ نامه که 40 جلدی است مقدمات تدوین و اجرای آن فراهم شده است.

 

 

 

وی با بیان این که این مجموعه فاخر و ماندگار طبق حروف الفبا طراحی و اجرا خواهد شد، افزود: این مجموعه 40 جلدی ویژه چهار هزار و600 شهید روحانی کشور است.

 

 

 

معاون فرهنگی و اجتماعی کنگره شهدای روحانی کشور همچنین به تدوین و انتشار دانش نامه شهدای روحانی کشور اشاره کرد و گفت: این دانش نامه ویژه 360 شهید روحانی شاخص کشور است که با اجرای آن شاهد انجام یک اقدام ماندگار در حوزه شهدای روحانی خواهیم بود.

 

 

 

حجت الاسلام منصوری در ادامه سخنان خود از تدوین و انتشار 270 جلد کتاب ویژه نقش روحانیت در دفاع مقدس در سراسر کشور خبر داد و افزود: از این تعداد 20 جلد مربوط به استان مازندران است که تدوین و چاپ شده است.

 

 

 

وی همچنین از برگزاری کنگره شهدای روحانی خارجی در کشور خبر داد و گفت: به منظور شناسایی دقیق و برگزاری مناسب این کنکره در حال رایزنی با جامعه المصطفی، وزارت خارجه و بیوت مراجع تقلید و نمایندگان آنها هستیم.

 

 

 

معاون فرهنگی و اجتماعی کنگره شهدای روحانی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که علیرغم تلاش ها و ایثارگری های روحانیت در دفاع مقدس، اما همچنان در جامعه مظلوم است، گفت: متأسفانه هنوز جامعه ما با این نقش آفرینی آشنایی ندارد.

 

 

 

وی با اشاره به این که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حدود 45 هزار طلبه و روحانی در کشور وجود دارد، گفت: با توجه به این آمار در جنگ تحمیلی چهار و 600 نفر آنها به فیض رفیع شهادت رسیدند که این نشان می دهد که روحانیت ده برابر دیگر اقشار شهید داشته است.

 

 

 

حجت الاسلام منصوری با اشاره به این که کنگره شهدای روحانی به غیر سه استان در دیگر استان های کشور برگزار شده است، گفت: یادواره شهدای روحانی در همه شهرهای کشور برگزار شد و باید یادواره تخصصی مدارس علمیه نیز گسترش یابد.

 

 

 

وی با تأکید بر این که تصاویر، مشخصات و وصایای شهدای روحانی باید در حوزه های علمیه به صورت مصور وجود داشته باشد، افزود: طلاب مدارس علمیه باید با نقش روحانیت در دفاع مقدس به خوبی آشنا شوند.

 

 

 

معاون فرهنگی و اجتماعی کنگره شهدای روحانی کشور در ادامه سخنان خود گفت: در هشت سال دفاع مقدس 43 امام جمعه، 26 نماینده مجلس و 200 فرمانده روحانی به شهادت رسیدند و دو هزار و 700 نفر از شهدای روحانی، رزمی تبلیغی بودند.

 

 

 

حجت الاسلام منصوری در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که تا پایان شش ماهه نخست امسال پرونده جمع آوری آثار و آمار شهدای روحانی کشور بسته خواهد شد، افزود: در مرحله بعد تدوین کتاب و نیز ساخت فیلم شهدای روحانی آغاز خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها