رئیس انجمن راهنمایان گردشگری زنجان:
عقاب طلایی دانوب لوکس ترین قطار گردشگری جهان با 26 جهانگرد حرفه ای در ایستگاه زنجان توقف کرد.
کد خبر: ۸۵۱۲۰۳۴
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

رئیس انجمن راهنمایان گردشگری زنجان اظهار کرد: در این قطار 26 گردشگر از کشورهای انگلستان، مجارستان، آمریکا، سوئیس، هلند، آلمان، ایتالیا، پرو، کانادا و اسپانیا حضور دارند.


اویس کیانی افزود: قطار عقاب طلایی دانوب که در مسیر بازگشت از شیراز، یزد و اصفهان عبور کرده است، آخرین مقصد سفر خود را استان زنجان انتخاب کرد.

قطار عقاب طلایی دانوب در مسیر ورود به ایران نیز سفر به زنجان را در برنامه کاری خود داشت، اما به علت تاخیر بیش از زمان پیش بینی شده ایجاد شده در ترکیه، زنجان از لیست سفر آن حذف شد.

کیانی یادآورشد: قطار عقاب طلایی در نخستین ساعت ورود به این استان در ایستگاه سلطانیه توقف کرد و 26 گردشگر حرفه ای آن برای بازدید از گنبد و ارگ میراث جهانی سلطانیه وارد این شهر شدند.

گنبد سلطانیه که قدمت آن به دوره ایلخانیان بر می گردد، یکی از 13 اثر تاریخی ایران محسوب می شود که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

رئیس انجمن راهنمایان گردشگری زنجان گفت: این گردشگران پس از بازدید از گنبد سلطانیه با اتوبوس راهی شهر زنجان می شوند و به بازدید از موزه مردان نمکی می پردازند.

وی با بیان اینکه سفر این گردشگران به زنجان نیم روزه است، از حرکت قطار عقاب طلایی در ظهر امروز به مقصد لهستان خبر داد.

قطار عقاب طلایی 20 فروردین امسال وارد ایران شد و با نزدیک به 50 گردشگر اروپایی راه خود را برای سفر به یزد، اصفهان و شیراز در پیش گرفت.

قطار عقاب طلایی برای نخستین بار آبان سال گذشته سفر به ایران را در برنامه کاری خود قرار داده بود که دوم آبان سال 93 وارد ایران شد و در نخستین ایستگاه، برای بازدید از مراکز گردشگری به ویژه سلطانیه در زنجان توقف کرد.

سال گذشته دو قطار لوکس عقاب طلایی دانوب و هزار و یک شب به ایران سفر کردند و این قطارها سفر به ایران را امسال نیز در برنامه کاری خود دارند.

ارسال نظرات