به درخواست میهمانان خارجی جشنواره صورت می‌گیرد؛
دبیر سی و سومین جشنواره بین الملل فیلم فجر از نمایش فیلم «محمد رسول‌الله» به کارگردانی مجید مجیدی برای میهمانان بخش بین الملل جشنواره فجر خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۲۰۹۴
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا رضاداد دبیر سی و سومین جشنواره بین الملل فیلم فجر در بخشی از نشست خبری بخش بین الملل جشنواره با اعلام این خبر اظهار داشت: با آقای مجید مجیدی مذاکره شده و قرار است فیلم «محمد رسول‌الله»  یک نوبت نمایش برای میهمانان خارجی داشته باشد.

وی یادآور شد: در هر صورت بعضی از میهمانان خارجی پژواک این فیلم را شنیده بودند و درخواست دیدن «محمد رسول‌الله» را داشتند که آقای مجیدی هم پذیرفتند.

دبیر جشنواره فیلم فجر همچنین در ادامه تاکید کرد: همچنین ۳۵ فیلم ایرانی در یکی از سالن های پردیس ملت برای مهمانان خارجی به نمایش درخواهد آمد.ما فیلم‌ها را با دقت بسیار بیشتری انتخاب کردیم و واقعا درصد زیادی از فیلم ها نیازی به ممیزی نداشتند.


دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر در نشست خبری بخش بین‌الملل جشنواره که صبح امروز در موزه سینما برگزار شد،اظهار داشت: تا این لحظه برداشت من از تلاش‌های دوستان این بوده است که روند خوبی را داشته‌ایم. باید تلاش کنیم تا همه چیز طبق برنامه‌ریزی صورت بگیرد. جزئیات مقررات حضور فیلم‌ها جشنواره در دی‌ماه صورت گرفت. یکی از بحث‌های مهمی که مطرح شد این بود که آیا الزامی دارد که نام فجر بر جشنواره باقی بماند یا خیر که به این نتیجه رسیدیم باید از کارنامه 32 ساله و درخشان سینمای ایران استفاده کنیم و ارتباط خودمان را نباید به یکباره قطع کنیم.

وی گفت: به این معتقدم که فجر یک مفهوم عام‌تری پیدا کرده است و بسیاری از اتفاقات مبارک ما در دهه فجر رخ داده است که در نهایت جمع‌بندی این بود نام مبارک فجر باقی بماند.

رضاداد افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی کار خود را شروع می‌کند جلوه‌گاه شرق در بخش غیر رقابتی است که همه کشورها براساس اولویت‌های موضوعی که اعلام شده می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

دبیر سی و سومین جشنواره بخش بین‌الملل فیلم فجر اظهار داشت: سینمای سعادت در بخش رقابتی فعالیت می‌کند که حداقل 14 فیلم در این بخش به نمایش درمی‌آید که 3 اثر از آن ایرانی است.

وی گفت:‌ با بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم و همچنین در نظر گرفتن پیوندهای فرهنگی قرار است سینمای چین و ترکیه را مورد بررسی قرار بدهیم چرا که این دو کشور در بخش سینما توفیقات خوبی را در طی این دو دهه کسب کرده‌اند.

رضاداد ادامه داد: برای به اشتراک‌گذاری بسیاری از دیدگاه‌هایمان بین سینمای ایران، ترکیه و چین این نشست‌ها می‌تواند مثمرثمر باشد و در نهایت به تولید اثر مشترک برسیم.

دبیر سی و سومین جشنواره بخش بین‌الملل فیلم فجر با طرح این سؤال که چه فیلم‌هایی قرار است از ایران در بخش بین‌الملل به نمایش دربیاید، افزود: طبق عادت همیشه در سینما ایران فیلم‌هایی که متقاضی حضور در بخش بین‌الملل بوده‌اند تعدادی با مشورت هیأت انتخاب برای رقابت در این بخش انتخاب می‌شدند.

وی در ادامه گفت: در این فاصله 2 الی 3 ماهه که از جشنواره فیلم فجر گذشته است فیلم‌های دیگری نیز تولید شده‌ که متقاضی حضور در جشنواره بین‌الملل فیلم فجر هستند. با نگاهی که به مقررات جشنواره کردیم متوجه شدیم که قوانین موجود در جشنواره در ارتباط با این موضوع ساکت است و برای اینکه تبعیضی صورت نگیرد تصمیم گرفتیم 6 فیلم را انتخاب کنیم. 2 فیلم از سودای سیمرغ، 2 فیلم از بخش نگاه نو جشنواره سینمای ایران، 2 اثر از دو فیلم‌ساز جوان در جشنواره بین‌الملل حضور داشته باشند.

رضاداد افزود: در هر بخش 5 تا 6 جایزه خواهیم داشت و 3 جایزه در نظر گرفته شده توسط 5 زن مسلمان اهدا می‌شود.

وی در ادامه گفت: در بخش‌های مختلف از داوران مطرح خارجی استفاده کرده‌ایم اما در هر بخش تلاش کردیم که 2 سینماگر ایرانی هم حضور داشته باشند. نیکی کریمی و رضا میرکریمی در بخش سینمای سعادت، نگار جواهریان و منوچهر محمدی در بخش جلوه‌گاه شرق حضور دارند.

دبیر سی و سومین جشنواره بخش بین‌الملل فیلم فجر گفت: در بخش نمایش فیلم‌های کوتاه و مستند به ترتیب 52 فیلم کوتاه و 14 فیلم مستند از 12 کشور به نمایش در خواهد آمد و در همین راستا فیلم‌های کوتاهی از عراق و فلسطین به نمایش درخواهد آمد.

وی در ادامه تأکید کرد: با عباس کیارستمی وارد صحبت شده‌ایم که آثاری را که توسط شاگردان وی در کارگاه‌های مختلف ساخته شده است به نمایش بگذاریم به همین دلیل کیارستمی چند روز سفرش را به تعویق انداخت.
ارسال نظرات