به منظور حفظ آمادگی و انسجام بسیجیان در مقابل تهدیدات دشمن ، رزمایش گردان های بیت المقدس با عنوان رهروان فاطمی ، مدافعان مکتب علوی در شهرستان اردکان برگزار می گردد .
کد خبر: ۸۵۱۲۱۶۹
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان در جمع مسئولین شهرستان ضمن اعلام این خبر افزود : این رزمایش با هدف آمادگی نیروهای بسیجی در جهت خنثی کردن عملیات روانی دشمن و حفاظت از اماکن حساس و حیاتی شهر اجرا می گردد .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید تصریح کرد : حفظ نظام از بزرگترین معروف ها است و همدلی و هم زبانی دولت و ملت در جهت مقابله با چالش ها و استفاده از فرصت هاست .

سرهنگ دوم پاسدار علی دهقانی به اوضاع امنیتی کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت : امروز اگر کشور ما توان دفاعی بالایی نداشته باشد دشمنان برای حمله به ایران تدارک خواهند دید و ما باید شکرگزار و پاسدار وجود نعمت امنیت در کشور باشیم .

وی با بیان اینکه برگزاری رزمایش های بسیج در کلام مقام معظم رهبری دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است افزود : بسیج ، الگوی حضور همه جانبه تمام اقشار جامعه است .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان گفت : بسیجیان شهرستان اردکان با حضور گسترده خود در این رزمایش ضمن اعلام آمادگی خود برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و شهداء ، اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان خواهند کشید .

وی اظهار داشت : با توجه به وجود مراکز هسته ای در بخش خرانق شهرستان اردکان ، عملیات پدافند پرتوی به منظور حفاظت از تأسیسات هسته ای در این منطقه اجرا خواهد شد .

سرهنگ دوم پاسدار علی دهقانی گفت : در این رزمایش که در روزهای سوم و چهارم اردیبهشت ماه 94 در محل اردوگاه شهید جعفرزاده پادگان ولی عصر (عج) اردکان برگزار می شود بسیجیان عضو حلقه های صالحین شهرستان اردکان در قالب گردان های بیت المقدس حضور خواهند داشت .

وی افزود : توجه ویژه ای به ابعاد آموزش های تربیتی ، رزمی ، امداد و نجات نیروهای شرکت کننده در این رزمایش شده است .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان گفت : در روز اول برگزاری این رزمایش ، نیروهای شرکت کننده با حضور در کلاسهای آموزشی ، راه های مقابله با دشمن در کوی و برزن ، پدافند غیرعامل و مقابله با آشوب های داخلی را فرا می گیرند و در روز دوم به اجرای عملیات رزمی خواهند پرداخت .

سرهنگ دوم پاسدار علی دهقانی از مسئولین شهرستان خواست با بکارگیری تمام توان و ظرفیت خود در اجرای هرچه بهتر و باشکوه تر این رزمایش تلاش کنند .

وی افزود : این رزمایش به صورت همزمان در سایر مناطق استان نیز برگزار خواهد شد .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان گفت : اجرای برنامه های فرهنگی ، پیاده روی شبانه ، برپایی نماز جماعت ، قرائت ادعیه ، مناجات و برگزاری مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه های رزمایش " رهروان فاطمی مدافعان مکتب علوی " در شهرستان اردکان خواهد بود .

ارسال نظرات