خبرهای داغ:
قاضی در این پرونده به جای فرستادن جوان به زندان و یا جریمه نقدی او را موظف به پژوهش و تهیه مقاله درباره شهدا نمود.
کد خبر: ۸۵۱۲۲۰۷
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، ه نقل از نخل بیدار انتشار حکم متفاوت یک قاضی در شهرستان فراشبند درباره جوانی که به عنوان اخلال در نظم عمومی محاکمه شد بسیار جالب به نظر رسید.

قاضی در این پرونده به جای فرستادن جوان به زندان و یا جریمه نقدی او را موظف به پژوهش و تهیه مقاله در باره شهدا نمود.

جوان اهل روستای خوشاب با قطع برق در خلال یادواره شهدا در این روستا در دی ماه سال گذشته باعث اخلال نظم این برنامه گشت و مورد پیگیری قضایی قرار گرفت.

با احضار این جوان و تحقیقات مرجع انتظامی و اقرار صریح و مقرون به واقع متهم واسناد و شواهد موجود، دادگاه بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانست و با استناد به ماده 618 قانون حکم بر محکومیت متهم صادر نمود.

تحمل شش ماه حبس تعزیزی و تحمل هفتاد ضربه شلاق تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی صادر نمود، لیکن به دلیل فقدان سابقه کیفری و جوان بودن متهم به جهت پیش بینی عدم ارتکاب جرم جدید در آینده حکم صادر به حالت تعلیق مراقبتی به مدت یکسال صادر شد.

متهم در قبال این تعلیق مکلف شد در ایام تعلیق مقاله کاملی بصورت ماشین نویسی شده ومصور در خصوص زندگی نامه شهدای روستای خوشاب شهرستان فراشبند مشتمل بر مشخصات سجلی،سن در زمان شهادت، محل شهادت عملیات هایی که شهید در آن ها حضور داشته و نتیجه وخلاصه ای از آن عملیات ،مدت حضور این شهدا در جبهه و وصیت نامه وعکس های ایشان را تهیه و به دادگاه وحوزه مقاومت بسیج سپاه تحویل دهد.

قابل ذکر است در صورت عدم تبعیت متهم از دستور مراقبتی دادگاه می تواند به دستور قاضی یا دادستان اجرای احکام برای بار اول یک تا دو سال به مدت تعلیق اضافه یا قرار تعلیق را لغو نماید و یا تخلف از دستور دادگاه و یا در صورت ارتکاب یکی از جرایم در زمان تعلیق احکام قرار تعلیق لغو خواهد شد و محکومیت مورد اشاره علاوه بر مجازات جرم جدید به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

این حکم در حالی صادر شد که قضات فارس در چند سال گذشته، بارها برای جرم های متفاوت، حکم هایی از این دست صادر کرده اند.

قاضی کرامت بلاغی ریاست شعبه 12 دادگاه عمومی حقوقی (خانواده) شیراز معتقد است: اصلاح و آگاهی بخشی مجرم و مشارکت در انجام امور عام المنفعه برخی از نتایج صدور این گونه احکام در سطح جامعه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها