نماینده ولی فقیه در لرستان خواستار آموزش سبک زندگی صحیح برای پیشگیری از مواد مخدر آموزش داده شود.
کد خبر: ۸۵۱۲۲۱۶
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، سید احمد میرعمادی یک شنبه 30 فروردین در جلسه ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با ریاست استاندار لرستان برگزار شد گفت: یکی از عوامل اعتیاد طبق تجقیقی که صورت گرفته این است که سبک زندگی معتادین سبک زندگی صحیح و اسلامی نبوده است و با این حال ضرورت دارد که سبک زندگی صحیح برای پیشگیری از مواد مخدر آموزش داده شود.

وی افزود: سبک زندگی غربی ابتلاء به مواد مخدر را می طلبد؛ چرا که در معاشرت به شیوه غربی امکان ندارد که مواد مخدر وجود نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه از اهرم فتاوا برای جلوگیری از اعتیاد استفاده نکردیم گفت: یقینا ورود به این مسائل می تواند پیشگیرانه و مفید باشد و ارزشهای دینی را در خانواده ها تقویت کند.

میرعمادی تبلیغات گسترده و اطلاع رسانی در خصوص آثار مخدر را اولین اقدام فرهنگی پیشگیرانه دانست و تصریح کرد: برای انجام این مهم باید از طریق صدا و سیما، ائمه جمعه، حوزه های علمیه و دستگاههای فرهنگی به بیان هشدارها و همچنین فتاوای مرتبط با اعتیاد بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه می بایست از ظرفیت هیئات مذهبی و تشکل های دینی و انقلابی برای سوق دادن جوانان به سمت نماز جمعه و مساجد استفاده کنیم بیان کرد: اگر نهادهای دینی را تقویت کنیم دیگر نیاز نیست اعتبارات را صرف مبارزه با مواد مخدر کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان ضمن انتقاد از نادیده گرفته شدن نقش مردم توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: کمک های دولتی پاسخگوی مبارزه با این پدیده نیست؛ از این رو ضرورت دارد که جلب حمایت های مردمی در مبارزه با مواد مخدر را بررسی کنیم.

میرعمادی با اشاره به اینکه ارتباط تنگاتنگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، دفتر حوزههای علمیه و نهادهای فرهنگی می بایست برقرارشود وافزود:  برای اولین بار است که از ظرفیت ائمه جمعه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان استفاده می شود.

وی همچنین به اهمیت تقویت مراکز مشاوره اشاره کرد و ادامه داد: ضرورت دارد که تحولی در ارائه مشاوره به خانواده معتادین  صورت بگیرد؛ چرا که مراکز مشاوره به دست کسانی افتاده است که دغدغه مبارزه با پدیده را ندارند و در واقع تنها به فکر سود و منفعت خود هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه تاکنون از گذشته دستگاهی انتقاد نکردم ولی به گذشته این شورا به خاطر عملکرد ضعیفی که داشتند نقد داریم اضافه کرد: اینکه اعتبارات این شورا چه شد بماند.

میرعمادی با اشاره به اینکه چند بار عملکرد این شورا را هم نقد نکردیم اما تاثیر نداشت تصریح کرد: امیدواریم که گذشته شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر درس عبرتی برای آینده ما در مبارزه با مواد مخدر باشد.

وی خاطرنشان کرد: مساله مواد مخدر یک مساله پیچیده جهانی است و منحصر به یک استان و شهر نیست و با این حال اقدامات فراوان فیزیکی و غیرفیزیکی برای مبارزه با این پدیده نیاز است.

ارسال نظرات