خبرهای داغ:
معاون اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

حمایت شفافی از مشاغل خانگی در گلستان وجود ندارد

معاون اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: حمایت شفافی از مشاغل خانگی در گلستان وجود ندارد .
کد خبر: ۸۵۱۲۲۶۰
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، رهبر معاون اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در نخستین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: میزان اشتغال استان را شاخص مرکز آمار ایران نشان میدهد و ما باید این موضوع را بپذیریم .

وی تصریح کرد: در سال 89 سیاستهای مشاغل خانگی تصویب و ابلاغ شد و نخستین مسئله در مشاغل خانگی این است که یک قانون و شغل و قابل حمایت تلقی نمیشود.

معاون اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه ما باید بپذیریم که مشاغل خانگی بر روند توسعه استان تاثیرگذار است، ابراز داشت: حمایت شفافی از مشاغل خانگی در استان گلستان انجام نمیشود.

رهبر با بیان اینکه در تعریف خاص مشاغل خانگی هر نوع فعالتیهای افراد به صورت مسقل و تمام وقت در مناز انجام شو د تعریف شده، افزود: 58 درصد کسب و کارها در ایالات های متحد امریکا سمت و سوی مشاغل خانگی دارد و این در حالی است که ما تصور میکنیم که مشاغل خانگی بیشتر در کشورهای هند و بنگلادش مطرح است.

وی ابراز داشت: اگر در مشاغل خانگی قرار است تولید صورت بگیرد باید تعهدات وجود داشت باشد و یکی از مشکلات استان در بحث خوشه سازی تعهدات است و در راستای حمایتها نیز قانون شفاف نیست.

معاون اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطر نشان کرد: بخش خصوصی در مشاغل خانگی باید لحاظ شود، گفت: نیازها باید در راستای بخش مشاغل خانگی اندیشیده شود و پایش و حمایت از وضع موجود در دستور کار قرار بگیرد

وی افزود: وضعیت شاغلین و فعالان بخش مشاغل خانگی در استان گلستان مشخص نیست گفت: صدور مجوز تنها از طریق فنی و حرفهای صورت گرفته و باید متولی کار مشاغل خانگی مشخص شود

رهبر ادامه داد: تمام توسعه به سمت تولید فرش ماشینی در کشور بوده و در حالی که در گذشته نقش قایلبافی مشخص بوده امروز به صورت اشتغال پاروقت مطرح میشود.

معاون اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه سیاستهای حمایتی در مرکز ملی فرش ایران مشخص نیست، گفت: عمدتا برنامه های این نهاد با تناقض برخوردار بوده و بخش خصوصی در این راستا توان ریسک و برنامهریزی را نداشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار