دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه دیدگاه زیبا کلام دیدگاه «ما نمی‌توانیم» است، گفت: اگر طیف «ما نمی‌توانیم» در کشور حاکم شود ایران ایرانستان می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۲۳۱۵
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ علی خضریان دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مناظره با صادق زیباکلام که با موضوع مذاکرات هسته‌ای به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده فنی برگزار شد، گفت: آقای زیباکلام بحث‌هایی را که در رابطه با موضوع هسته‌ای مطرح می‌کنند مصداق بحث «ما نمی‌توانیم» است.

وی افزود: زیباکلام در یکی از کتاب‌هایی که نوشته ایرانی‌ها را مقصر عقب‌افتادگی کشور می‌داند، وی اصرار دارد عامل بیرونی را حذف کند.

خضریان ادامه داد: نگاه زیباکلام به مسایل علمی نگاه ما نمی‌توانیم است و در کتاب‌هایی که نوشته این نگاه را انعکاس می‌دهد.

وی در ادامه در پاسخ به اظهارات زیباکلام در این رابطه که کشورهایی که دارای صنعت هسته‌ای هستند جزء بدبخت‌ترین کشورها بوده‌اند، گفت: من فکر نمی‌کنم فرانسه و آلمان که در صنعت هسته‌ای پیشرفت کرده‌اند بدبخت و بیچاره باشند. زیباکلام بهتر است به خاطر اینکه علم هسته‌ای ندارد در رابطه با مسایل هسته‌ای خیلی قطعی صبحت نکند.

دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: آقای زیباکلام در گذشته خیلی قطعی می‌گفت، روحانی و اوباما با هم دیدار می‌کنند و حرف‌های دیگری نیز مطرح کردند ولی درست نبود، در واقع حرف قطعی زدن در علوم انسانی بسیار دقیق نیست.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود در فناوری هسته‌ای فایده‌ای وجود ندارد درست نیست یعنی این تعداد دانشمندان که می‌گویند بحث هسته‌ای فایده دارد دیوانه هستند.

وی در ادامه به فواید صنعت هسته‌ای در بحث‌های کشاورزی‌، پزشکی و غیره اشاره کرد و گفت: فواید بسیاری در صنعت هسته‌ای وجود دارد که برخی‌ آنها را نمی‌بینند. آقای زیباکلام در خصوص خلیج فارس مطالبی را گفت که از یک استاد دانشگاه بعید است. یک ایرانی هرگز در رابطه با خاک خودش اینگونه صحبت نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: اگر طیف «ما نمی‌توانیم» در کشور حاکم شود ایران ایرانستان می‌شود.

خضریان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ما با دشمنی طرفیم که از همه ابزار خود علیه ما استفاده می‌کند، اینان حتی از ابزار هنر علیه ما استفاده می‌کنند و با ساختن فیلم‌هایی از جمله سیصد و اسکندر هخامنشیان را خشن جلوه می‌دهند.

وی افزود: این را ما باید بدانیم ما حتی اگر هسته‌ای را هم تعطیل کنیم آنان به ما رادیو دارو نمی‌دهند این را باید بدانیم که بحث هسته‌ای تنها در موارد مصرفی کاربرد ندارند که آن وقت بحث هزینه فایده را مطرح کنیم.

این کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه «ما نمی‌توانیم» در سخنان زیباکلام دیده می‌شود، گفت: ما اگر بخواهیم همه چیز را هزینه فایده ببینیم آن وقت باید بگوییم نیازی به 8 سال جنگ تحمیلی و دادن این همه شهید نبود.

وی تصریح کرد: 1+5 به ما گفتند که غنی‌سازی 20 درصد را نمی‌توانیم انجام دهیم حال چگونه شد که ما به غنی‌سازی 20 درصد رسیدیم.

خضریان با اشاره به موضع جمهوری اسلامی در قبال فلسطین گفت: موضع جمهوری اسلامی برگزاری انتخابات در فلسطین اشغالی است.

«این منطق روشن را آمریکا و غرب نمی‌خواهد بپذیرد. امام (ره) در 15 خرداد 42 که آغاز نهضت انقلاب اسلامی بود مبانی فکری خود را درباره نامشروع بودن اسرائیل بیان می‌کند و مردم نیز آن را قبول می‌کنند.»

دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه گفت: پشت صحنه تفکر «ما نمی‌توانیم» لیبرالیسم است قطعا نسل‌های آینده به این تفکر لعن خواهند گفت.

وی با رد این موضوع که در مسایل کلی تک صدایی حکومت وجود دارد، گفت: ما شاهدیم که در مورد تسخیر سفارت همچنین در زمان دفاع مقدس بنی‌صدر سخنان متفاوتی بیان می‌کرد. سال 83 نیز جمعی بودند که به رهبری نامه زدند و سیاست‌های نظام را در زمینه هسته‌ای غلط خواندند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد برخلاف ادعای آقای زیباکلام تک صدایی مشاهده نمی‌شود آنجایی هم که اگر تحمل صدای مخالف وجود ندارد امسال آقای زیباکلام هستند که تحمل نگرانی عده‌ای نسبت به توافق هسته‌ای را ندارند و اجازه سخن به آنان نمی‌دهند.


ارسال نظرات