سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اعضای کمیسیون نگرانی خود از اعطای مجوز وزارت ارشاد به برخی فیلم‌ها را ابراز و خواستند تا ضمن نظارت بر مراحل مختلف ساخت فیلم‌ها بررسی دقیق‌تری در مورد فیلمنامه‌ها صورت گیرد.
کد خبر: ۸۵۱۲۳۵۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع فیلم‌هایی که از وزارت ارشاد مجوز گرفته‌اند در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضا نگرانی خود را در خصوص اعطا مجوز به اینگونه فیلم‌ها ابراز کردند.

وی افزود: انتظار اعضای کمیسیون از وزارت ارشاد این است که مطابق ارزش‌ها مجوز برای ساخت و نمایش فیلم‌ها داده شود چراکه برخی از این فیلم‌ها در حد و اندازه و تراز نظام و انقلاب اسلامی نیستند و بودجه نظام در ساخت این فیلم‌ها حیف و میل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: انتظار می‌رود تا وزارت ارشاد در اعطای مجوز به فیلم‌ها تجدیدنظر کند و فیلمنامه‌ها نیز با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

طاهری اضافه کرد: این دغدغه در دولت قبل نیز از سوی کمیسیون مطرح شد و در دولت جدید نیز این دغدغه‌ها مطرح شد اما تاکنون خروجی در این زمینه و اینکه اقدام خاصی صورت گرفته باشد مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: گاهی وقت‌ها فیلم‌ها به گونه‌ای است که گویا یک فرد ضدانقلاب آن را ساخته و بعضاً این فیلم‌ها به عنوان نماینده فیلم جمهوری اسلامی ایران در خارج نشان داده می‌شود که نوعی سیاه‌نمایی برای کشور به شمار می‌رود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: در ادامه جلسه امروز رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات با حضور در جلسه کمیسیون گزارشی از وضعیت بودجه و اعتبارات این سازمان و فعالیت‌های آن به کمیسیون ارائه کرد.

ارسال نظرات