فرماندار نیر از اختصاص اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال برای تکمیل پروزه مجتمع آبرسانی شهید محمدزاده خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۲۴۱۰
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،مراسم اهدای سند مالکیت روستای قره شیران از توابع بخش مرکزی نیر با حضور  مسئولان استانی و شهرستانی در محل مسجد جامع این روستا برگزار شد.

 اکبر صمدی فرماندار شهرستان نیر در این مراسم  از اختصاص اعتباری بالغ بر  10 میلیارد ریال برای ادامه اجرای مجتمع آبرسانی شهید محمدزاده خبر داد و گفت: امسال ادامه احداث این مجتمع با اعتبار 10 میلیارد ریال اجرا خواهد شد که با اتمام این مجتمع 18 روستا از جمله قره شیران از نعمت آب شرب سالم بهره مند خواهد شد.

 وی در ادامه به پتانسیل های گردشگری روستای قره شیران هم اشاره کرد و گفت: بیشترین اعتبارات شهرستان را برای تهیه و اجرای طرح هادی روستاها اختصاص دادیم و امسال هم در برنامه داریم روستای قره شیران را به روستای هدف گردشگری تبدیل کنیم و آبگرمی را که در این روستا وجود دارد بهسازی کنیم.

  حاج علیزاده مدیرکل بنیادمسکن استان اردبیل نیز ازصدور 9 هزار و 450 جلد سند مالکیت استان اردبیل خبر داد و گفت: تاکنون 9 هزار و  450 جلد سند مالکیت در سطح استان صادر شد که از این تعداد 87 هزار جلد مربوط به روستاها  و مابقی شهری است.

 وی در ادامه به تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای استان هم اشاره کرد و گفت: یک هزار و 690  روستای استان دارای سکنه می باشد که تهیه طرح هادی 230 روستا در دستور کار این اداره قرار دارد.

 وی گفت: تاکنون طرح هادی 350 روستای استان هم انجام گرفته است.

حاج علیزاده همچنین از فعال بودن احداث مسکن شهری هم خبر داد و گفت:  628 واحد مسکن شهری با اعتبار 25 میلیارد تومان درحال احداث است.

 وی در ادامه از مقاوم سازی  62هزار و  300 واحد مسکن در کل استان هم خبر داد و گفت: 550 میلیارد تومان برای مقاوم سازی 62 هزار و 300 واحد مسکن در سطح استان اردبیل تسهیلات پرداخت شده است.

 حاج علیزاده گفت: اکنون نیز  15میلیون تومان با کارمزد 5 درصد برای مقاوم سازی مسکن روستایی به متقاضیان پرداخت می شود.

 وی از انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل بنیاد مسکن با ادارات کل جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی هم خبر داد و گفت: طبق این تفاهم نامه هر متقاضی احداث مسکن در روستاها اگر برای تولید صنایع دستی و یا دامداری در کنار مسکن خود اقدام نماید تسهیلاتی از سوی این ادارات به متقاضیان روستایی پرداخت خواهد شد.
 
حجت الاسلام مقدسی امام جمعه نیر در این مراسم اظهار اشت: انسان باید درهمه امورات خود محکم کاری را سرلوحه قرار دهد.

 وی عمران و آبادانی روستاها را مهمترین عامل مهاجرت معکوس از شهر به روستاها عنوان کرد و گفت: همانطوری که دولت در عمران و آبادانی روستاها تلاش می کند مردم هم باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کنند.

 در پایان این مراسم 200  جلد سند مالکیت اهالی روستای قره شیران تحویل صاحبانشان داده شد.

 

 

ارسال نظرات