رئیس‌جمهور با تأکید بر علاقه مندی ایران به گسترش روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: سنگال به عنوان کشوری مهم در قاره آفریقا مورد توجه ایران است و ما از توسعه تعاملات اقتصادی و فرهنگی با این کشور استقبال می‌کنیم.
کد خبر: ۸۵۱۲۴۲۳
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه و پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید سنگال، اظهارداشت: ایران آماده است تا سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و صنعتی در سنگال را افزایش دهد.
رئیس‌جمهور با اشاره به روابط خوب و صمیمی دو کشور گفت: داکار همواره یک مرکز مهم در غرب آفریقا برای ایران و مسلمانان بوده است و امروز شرایط خوبی برای ارتقاء مناسبات فیمابین داریم.
روحانی افزود: ایران بر اساس سیاست خارجی خود آماده گسترش همکاری‌ با همه کشورهای آفریقایی از جمله سنگال است و امیدواریم در سالهای آتی، شاهد سرعت قابل قبول در گسترش همکاری‌ها باشیم.
رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به وضعیت منطقه و گسترش افراطی گری، بر همکاری کشورها برای مبارزه با تروریسم تأکید کرد.
بابکار باء سفیر جدید سنگال نیز با اشاره به سابقه روابط دو جانبه و حضور بازرگانان و شرکت‌های ایرانی نظیر ایران خودرو در کشورش، گفت: بر اساس دستور رئیس‌جمهور سنگال در دوران مأموریتم همه مساعی خود را برای توسعه و گسترش مناسبات با تهران به کار خواهم بست.

ارسال نظرات