مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه قدس گیلان، استاد رحمدل را یار صادق انقلاب دانست و گفت: استاد مطهری در استراتژی فکری و عملی الگویی برای دکتر رحمدل بود.
کد خبر: ۸۵۱۲۵۴۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از رشت، حجت الاسلام والمسلمین عزت الله معتمد، در مراسم نکوداشت ششمین سالگرد عروج دکتر غلامرضا رحمدل، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این استاد فرهیخته، با اشاره به اینکه دکتر رحمدل، استاد بزرگواری که در سایه تقوا، بین علم و معرفت پیوند برقرار کرد، اظهارکرد: در سایه این پیوند، در عرصه های علمی، پژوهشی، معرفتی و بصیرتی اندیشمندانه عمل کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به روح آزاداندیشی وشیوه و روش علمی ایشان، به جهت تناسب اندیشه ای شباهت هایی بین علامه شهید مطهری واستاد رحمدل وجود دارد، اعلام کرد: شخصیت شهید مطهری، بیش از سی سال در شعاع تعلیم حضرت امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی کسب علم و دانش نمود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه قدس گیلان، تسلط شهید مطهری به علوم عقلی و علوم اسلامی را پایان بخش بسیاری ازمشکلات معرفتی و فلسفی عصر شهید مطهری عنوان کرد و افزود: بسیاری از تضادهای فلسفی وعلمی که درزمان علامه طباطبایی و شهید مطهری وجود داشت، توسط علامه مطهری حل شد وایشان جایگاه والایی دربین فلاسفه اسلامی وغیراسلامی دارند ومعمارنظری انقلاب اسلامی هستند.

حجت الاسلام معتمد، استاد رحمدل را یار صادق انقلاب دانست و گفت: استاد مطهری در استراتژی فکری و عملی الگویی برای دکتر رحمدل بود و توجه به مقتضیات زمان، درک ضرورت های جامعه وآثاری منطبق با نیازهای جامعه از ویژگی های آثارشهید مطهری است که این خصوصیات را در اثرهای استاد رحمدل نیز می بینیم.

وی تاکید کرد: شهید مطهری با توجه به نیازهای زمان دست به قلم می شد و این نکته را استاد رحمدل، به خوبی از علامه مطهری یاد گرفته بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه قدس گیلان، اسلوب و شیوه ثابت دراندیشیدن، در حوزه های مختلف و هماهنگی بین شاخص های اجتماعی، سیاسی و علمی با شاخصه های دینی را دو ویژگیِ مهم آثار وسخنرانی های شهید مطهری خواند و بیان کرد: علامه مطهری در همه عرصه های مبارزه با جریانهای مارکسیستی، ناسیونالیستی، تهجرگرایی والتقاط، یک شیوه ثابت در فکرکردن و روش های ایشان با یکدیگر هماهنگی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین معتمد خاطرنشان کرد:ما این دو ویژگی را در آثار مجاهد صبور، بسیجی، اندیشمند واستاد فرهیخته، دکتر رحمدل می بینیم.

به گزارش بسیج؛ غلامرضا رحمدل از شاعران و محققان برگزیده حوزه دفاع مقدس بود که سال‌ها در زمینه ادب فارسی پژوهش و تحقیق کرده است، مرحوم رحمدل دارای اولین درجه استادی دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه گیلان و نوشته‌هایش علاوه بر چاپ در کتاب‌های مستقل، در نشریات معتبر کشور منتشر شده است.

از وی، آثار مختلفی در حوزه ادبیات فارسی، مجموعه‌های شعر، پژوهش‌های دینی و مذهبی، دفاع مقدس و عاشورا به چاپ رسیده است.

مرحوم غلامرضا رحمدل سال ۱۳۳۰در شرفشاده لاهیجان متولد شد و در سال ۱۳۸۸ پس از سه ماه قرار گرفتن در حالت کما و بستری شدن در بیمارستان، درگذشت.

 

ارسال نظرات