خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:‏ من از زبان طلاب و فضلا می‌گویم و یقین دارم که مذاکره‌کنندگان ما هم از جنس همین ملت هستند و شعار ما هم این است که می‌جنگیم، می‌میریم، سازش نمی‌پذیریم.
کد خبر: ۸۵۱۲۵۵۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در تجمع اعتراض‌آمیز طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مقابل جنایات آل‌سعود در یمن که در مدرسه فیضیه برگزار شد اظهار کرد: امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا به مردم مظلوم یمن بگوییم در درد و رنج شما شریک هستیم.

وی افزود: این اجتماع عظیم دارای پیام‌های برجسته‌ای است؛ در طول 36 سال پس از پیروزی انقلاب، هر جا مسلمانان دچار بحران شده‌اند حوزه علمیه همزبان با آنها به دفاع از مظلومان پرداخته است که نمونه آن را می‌توان در دفاع از مردم فلسطین، بوسنی و هرزگوین و بحرین مشاهده کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بر اساس مکتب اسلام، مسلمانان امت واحده هستند گفت: قرآن به ما می‌گوید در برابر رنجی که بر مسلمانان در هر نقطه‌ای از عالم وارد می‌شود سکوت نکنید و حوزه علمیه به این دستور قرآنی عمل می‌کند.

وی ادامه داد: دومین پیام این اجتماع، برائت از جنایتکاران امروز است؛ صحنه یمن دو جنایتکار دارد نخست آنکه مباشر در تجاوز است و دیگری، حامیان آنها.

آیت‌الله خاتمی مباشر این تجاوز را دولت انگلیسی عربستان سعودی دانست و افزود: تاریخ نشان می‌دهد آل سعود ساخته و پرداخته انگلیسی‌هاست؛ از روز نخست که این حکومت بر سر کار آمد با وحشی‌گری و کشتار بی‌رحمانه کارش را آغاز کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این جانیان در کربلا جوی خون به راه انداختند خاطرنشان کرد: در طول حکومت سیاه و ننگین خود، همواره در مقابل اسلام ناب محمدی ایستاده‌اند؛ اینها از ابتدا لیاقت اداره حرمین شریفین را نداشتند و به دروغ عنوان خادم الحرمین را بر خود گذاشته‌اند در حالیکه خائن الحرمین شریفین هستند.

وی همراهی را رژیم صهیونیستی در حملات 33 و 22 روزه را از دیگر برگ‌های سیاه حکومت آل سعود دانست و افزود: بر اساس آیات قرآن، چنین کسانی لیاقت اداره حرمین را ندارند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به بیانات امام راحل مبنی بر اینکه باید شورایی از نخبگان و عالمان جهان اسلام، اداره حرمین را بر عهده بگیرند و این جنایتکاران را خلع کنند گفت: از اقدام ارزشمند دولت در تعلیق سفر عمره تشکر می‌کنیم، کار درستی صورت گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این تعلیق باید تا زمان مجازات دو مأمور خاطی سعودی ادامه یابد تصریح کرد: حتی باید شرط کرد که تعلیق زمانی برداشته می‌شود که هیچگونه بی‌احترامی و تعرضی به روحانیون کاروان‌ها صورت نگیرد و همچنین به بانوان هم اجازه دهند قبرستان بقیع را زیارت کنند.

وی افزود: تهدید و بی‌احترامی به زائران ایرانی در قبرستان بقیع به چه حقی صورت می‌گیرد؟ اینگونه اقدامات باید پایان یابد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه آل‌سعود با صهیونیست‌ها سر و سرّی دارد گفت: جنایات این رژیم در یمن همانند کاری است که صهیونیست‌‌ها در غزه انجام می‌دهند؛ حدود بیش از 2 هزار و 600 نفر تا روز جمعه بر اثر این حملات کشته شده‌اند که تعداد زیادی از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند همچنین بسیاری از زیرساخت‌های یمن از بین رفته است.

امام جمعه موقت تهران خطاب به آل‌سعود عنوان کرد: مرگ و شرم بر شما باید که این چنین به نام خادم الحرمین، جنایت می‌کنید.

وی آمریکا را در رأس حامیان جنایتکاران آل سعود در یمن دانست و افزود: شخص اوباما و وزیر خارجه آمریکا به صراحت از این تجاوز حمایت کرده‌اند؛ مخالفت ایالات متحده با انقلاب مردم یمن از جنس مخالفت آنها با انقلاب اسلامی است؛ غرب تا امروز در مقابل انقلاب ملت ایران شکست خورده و به حول و قوه الهی، در یمن هم شکست می‌خورد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: این روزها از اظهارات آمریکایی‌ها بر می‌آید که در پی تحقیر ملت‌ها هستند؛ من از زبان طلاب و فضلا می‌گویم و یقین دارم که مذاکره‌کنندگان ما هم از جنس همین ملت هستند و شعار ما هم این است که می‌جنگیم، می‌میریم، سازش نمی‌پذیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کنگره و دولت آمریکا از تحقیر دیگران لذت می‌برند گفت: آنها بعد از بیانیه لوزان هم گفتند همه گزینه‌ها از جمله حمله نظامی بر روی میز است، ملت ما در طول هشت سال دفاع مقدس با همین کشورها جنگید و نشان داد که از گزینه نظامی نمی‌هراسد.

وی با بیان اینکه تفکر انقلاب اسلامی در همه جهان گسترش یافته است خاطرنشان کرد: غرب بداند که اگر به انقلاب اسلامی نگاه چپ کند، انقلابیون و آزادی‌خواهان جهان در سراسر عالم منافع استکبار را به خطر خواهند انداخت.

آیت‌الله خاتمی دلسوزی و کمک به مردم یمن را سومین پیام این تجمع دانست و افزود: جمهوری اسلامی در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی‌کند ولی دروغ‌پردازان به ایران اسلامی تهمت می‌زنند؛ در آخرین شب مراسم عزاداری فاطمیه در محضر رهبر معظم انقلاب، من و حاج قاسم سلیمانی در کنار هم نشسته بودیم ولی وقتی از این مراسم خارج شدیم دیدیم بی بی سی خبری فوری مبنی بر ورود حاج قاسم به یمن مخابره کرده است.

امام جمعه موقت تهران شعار «مرگ بر آمریکا» را شعاری قرآنی، منطقی و مستدل دانست و گفت: تاکید بر استقامت، دیگر پیام این تجمع است؛ مردم یمن تاکنون کاملا مقاوم بوده‌اند و خیال خام آل سعود مبنی بر پیروزی یک هفته‌ای را باطل کردند.

وی به توافق هسته‌ای اشاره کرد و افزود: طی سه ماه باقی مانده تا توافق نهایی، مردم جهان باید پیام استقامت را از سوی ملت ایران بشنوند.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر حفظ و تقویت وحدت مسلمانان در مقابله با مستکبران و جنایت‌کاران تصریح کرد: این وعده‌ای الهی است که در صورت اتحاد، می‌توان به پیروزی رسید.


ارسال نظرات