خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار گلستان :

با هرگونه دریاخواری و ساخت و سازغیرمجاز به شدت برخورد خواهیم کرد

رضا مروتی معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار جزیره آشوراده را از جمله قطب های مهم گردشگری استان دانست و گفت: با هرگونه دریاخواری و ساخت و سازغیرمجاز به شدت برخورد خواهیم کرد .
کد خبر: ۸۵۱۲۸۷۱
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛نخستین جلسه کارگروه ساماندهی و مدیریت بنادر و سواحل استان گلستان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور مدیرکل سواحل و بنادر کشور و فرمانداران شهرستانهای بندرگز، بندرترکمن، گمیشان و دیگر مدیران در محل سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار بابیان اینکه در حوزه سواحل دغدغه خاطرهای بسیار زیادی وجود دارد گفت: محدوده مرز رسمی سواحل استان گلستان با احتساب جزیره آشوراده بسیار بیشتر از آمار رسمی موجود است.

رضا مروتی با ابراز تاسف از اینکه دو شهربندرگز و بندرترکمن با توجه به اینکه ماهیت ایجاد و تشکیل آنها فعالیتهای بندری و تجاری ساحلی بوده است گفت: هم اکنون این شهرها متاسفانه این کاربریها را ندارد و تقریبا از حیث انتفاع خارج شده اند.

وی افزود: گرچه شاید طول نوار ساحلی ما چندان گسترده نباشد ولیکن انتظارات فراوانی جهت حداکثر استفاده و کارایی از همین مقدار اندک وجود دارد.

مروتی گفت: طرح ICZM کار بسیار جامع و کاملی جهت مدیریت یکپارچه سواحل و پرهیز از موازی کاری است که طرح آمایش و ارزیابی استان نیز منطبق با کاربریهای تعریف شده در طرح ICZM بویژه شیلات و گردشگری است.

وی با تاکید بر اینکه با هرگونه دریاخواری و ساخت و سازغیرمجاز به شدت برخورد خواهیم کرد گفت: مشخص نبودن دقیق حریم و سواحل، عقب نشینی آب دریا در سطح سواحل باعث شده بسترهای جدیدی سر از دریا بیرون آورد و برخی به فکر سودجویی و استحصال زمین از دریا بیافتند.

وی همچنین جزیره آشوراده را از جمله قطب های مهم گردشگری استان دانست و گفت: رسیدگی و توجه به رفع مشکلات مربوط به این جزیره از جمله مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بوده است.

مروتی تاکید کرد: هر گونه استفاده و بهره برداری از سواحل قطعا با رویکرد توسعه پایدار و استفاده بهینه از ظرفیت و پتانسیل های آن است و سعی میکنیم که پنجره واحدی را برای توسعه سرمایه گذاری در استان به وجود آوریم.

معاون عمرانی استاندار و رئیس کارگروه استانی مدیرت سواحل استان همچنین گفت: ما به دلیل نوپا بودن نیازمند استفاده از تجربیات بقیه استانها در زمینه مدیریت و استفاده بهینه و نگهداشت سواحل هستیم و این کارگروه چراغ راهی است تا هدایت لازم را هم برای مردم و هم مسئولان داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها