معاونت غذا ودارو یزد به مناسبت آغاز هفته سلامت گفت : بالغ بر 350 واحد تولیدی در استان یزد دارای پروانه بهداشتی است و قدرت نظارت ما در حدی است که دوره های بازدید، بلند است.
کد خبر: ۸۵۱۲۹۷۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، معاونت غذا و دارو یزد به مناسبت آغاز هفته سلامت اظهار داشت: بالغ بر 350 واحد تولیدی در استان یزد دارای پروانه بهداشتی است و قدرت نظارت ما در حدی است که دوره های بازدید، بلند مدت است. با این وجود به مردم این گواهی را می دهیم که همه توانمان را برای تامین غذای سالم مردم به کار می گیریم.

 

دکتر مصدق اضافه کرد: توصیه قرآن هم این است که" نگاه کنید به غذایی که میخورید"

 

وی ادامه داد: بخشی از نظارت ها تخصصی است و یک تکلیف است که ما اندازه گیری های آلاینده های  مواد غذایی را انجام داده و در صورت اشکال  با نظر دادگاه، واحد را پلمپ و محصولات را  معدوم کنیم که همگی در تامین غذای سالم نقش داریم.

 

معاون غذا وداروی یزد در خصوص خرید محصولات به خصوص شیر به مردم توصیه کرد:

در هنگام خرید شیر تاریخ شیر تولید شده در کارخانجات را چک کنید  و در صورت اشکال گزارش یا تعویض کنید تا فروشنده هم متوجه شود که مردم محصولات را پایش می کنند. دقت شود شیرتوسط فروشنده  حتما در یخچال نگهداری شده باشد.

 

وی ادامه داد: برای ورود شیر سالم به کارخانه ها اولین اقدام اندازه گیری بار میکروبی آن است که در صورت نامناسب بودن برگشت داده می شود بعد از ان اسیدیته و بعد افزودنی ها را اندازه گیری می کنند.

 

در پایان دکتر محمد حسین مصدق در خصوص مصرف شیرهایی که در قوطی های مقوایی هستند گفت:این شیر ها به دلیل بسته بندی و روش تهیه خاص که استرلیزاسیون نامیده می شود هیچ گونه میکروب درآن رشد و یا وارد آن نمی شود  لذا توصیه نمود این نوع شیرها طول عمر بیشتری دارند و شیرهای مناسبی هستند و بدون نگرانی مصرف نمایید.

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد


ارسال نظرات