رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل مجتمع گلخانه باشت به 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۸۵۱۲۹۸۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶

جعفر گوهرگانی  در نشست بررسی پروژه‌های این شهرستان که با حضور تعدادی از معاونان استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد:  انتقال آب سه‌هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی گچساران همچنین مجتمع گلخانه‌ای روستای سرابیز باشت از جمله طرح‌های اشتغال‌زایی بوده که در این خصوص تلاش و تعامل مسئولان شهرستانی لازم و ضروری است.

وی با اعلام بهره‌برداری از پروژه عمرانی شبکه اصلی انتقال آب به اراضی کشاورزی امامزاده جعفر(ع) افزود: این پروژه طی آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و اجرای شبکه‌های فرعی 3 و 4 این طرح نیازمند 500 میلیارد ریال اعتبار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیگیر مراحل قانونی اخذ مجوز 215 برای کسب اعتبارات ملی برای این طرح هستیم، گفت: متأسفانه بحث اخذ مجوز 215 علی‌رغم تلاش‌های نماینده مردم گچساران و باشت به دلیل برخی نواقصات این طرح تاکنون ناکام مانده است.

گوهرگانی ادامه داد که از 6 ماه گذشته درخواست مجوز 215 به دولت ارسال شده که نیاز به ورود استاندار در این امر احساس می‌شود.

وی از تحویل مجتمع 30 هکتاری گلخانه باشت به شرکت آوای سلامت سخن گفت و افزود: این طرح با اشتغال‌زایی 150 نفر تحویل این شرکت داده شده است.

گوهرگانی ادامه داد: در خصوص تسهیلات عمرانی در این پروژه مشکلی وجود ندارد و 70 میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از تخصیص 700 میلیون تومان برای مجتمع ناصرآباد از ماده 180 توسط فرماندار گچساران خبر داد و بیان کرد: افزون بر 200 میلیون تومان نیز از محل اعتبارات استانی برای این طرح پیش‌بینی شده است.

گوهرگانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به جلسه اخیر نمایندگان مجلس با عشایر منطقه دریلا و پاسگاه عبدالهی افزون بر پنج‌ هزار هکتار اراضی دیم وجود دارد که تا‌کنون کار زیربنایی در این اراضی صورت نگرفته و عشایر خواستار آبی شدن این اراضی هستند.

ارسال نظرات